تاثیر رابطه جنسی در شادی

تاثیر رابطه جنسی در شادی

رابطه جنسی باعث شادی می شود؟

طی تحقیقات جدیدی که ارائه شده است رابطه جنسی بیشتر باعث شادی بیشتر در زوجین می شود زیرا براثر داشتن رابطه جنسی هورمون هایی در بدن ترشح می شود که باعث شادی در فرد می گردد.

یکی از محققان دانشگاه تورنتو کانادا با انتشار گزارشی از آخرین مطالعات‌اش در مجله Social Psychological and Personality Science، نتایج تازه‌ای درباره ارتباط بین پول، رابطه جنسی و شادی ارائه کرده است که نشان می‌دهد رابطه جنسی بیشتر، باعث افزایش شادی نمی‌شود. Amy Muise،

روان‌شناس اجتماعی دانشگاه تورنتو، می‌گوید که رسانه‌ها در کنار بعضی تحقیقات دیگر، از این ایده حمایت می‌کنند که هرچه انسان‌ها رابطه جنسی و پول بیشتری داشته باشند، بیشتر شاد خواهند بود؛ و از این طریق ارتباط خطی مستقیمی بین تعداد دفعات رابطه جنسی یا پول و رفاه یا شادی برقرار می‌کنند. به نظر این دانشمند،

چنین ایده‌ای، زوج‌های زیادی را نادیده می‌گیرد که زندگی پُرمشغله‌ای دارند و کار یا مسئولیت‌های خانوادگی‌شان ممکن است آن‌ها را به‌اندازه‌ای تحت فشار قرار دهد که نتوانند دفعات زیادی رابطه جنسی برقرار کنند و بدین ترتیب، استرس بیشتری را تحمل می‌کنند. به همین دلیل بود که این محقق با انجام بررسی‌های متعددی سعی بر این داشت تا چنین ارتباطی را مورد ارزیابی قرار دهد.

در این مطالعات، پاسخ‌های ۱۱۲۸۵ مرد و ۱۴۲۲۵ خانم درباره تعداد دفعات رابطه جنسی و شادی عمومی زندگی‌شان مورد بررسی قرار گرفت و نتایج جالبی به دست آمد. در نهایت، مشخص شد که افزایش شادی با افزایش رابطه جنسی فقط تا جایی مرتبط است که رابطه جنسی به یک بار در هفته برسد، و رابطه جنسی بیشتر از این، باعث افزایش شادی در زندگی انسان‌ها نمی‌شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *