تاثیر سطح کلسترول خون بر مغز

تاثیر سطح کلسترول خون بر مغز

از کنترل سطح کلسترول خون بدنتان غافل نشوید و از نوسانات و تغییرات سطح کلسترول خونتان پیشگیری کنید، تا از ابتلا به مشکلات زوال عقل در امان بمانید، برخی یافته های پزشکی را در مورد سطح کلسترول خون و تاثیرات آن بر مغز را در این بخش در اختیارتان قرار خواهیم داد با ما همراه باشید.

افزایش سطح کلسترول بد خون (LDL) با عواقب منفی متعددی برای سلامتی انسان‌ها همراه است که بسیاری از آن‌ها تا به امروز شناسایی شده‌اند. یکی از مطالعات اخیر در همین زمینه، نقش نوسانات کلسترول را در زوال شناختی نشان می‌دهد. معمولا از اندازه‌گیری سطح کلی کلسترول LDL برای مطالعات مختلف استفاده می‌شود،‌ اما محققان دانشگاه لیدن از رویکرد متفاوتی برای بررسی استفاده کردند. براساس گزارش Circulation،این محققان تصمیم گرفتند تا تاثیر نوسانات کلسترول را بر مغز اندازه‌گیری کنند.

در این مطالعه، ۴ هزار و ۴۲۸ نفر از افراد ۷۰ تا ۸۲ ساله مورد بررسی قرار گرفتند که در کشورهای اسکاتلند، هلند و ایرلند زندگی می‌کردند. خطر ابتلا به بیماری‌های عروقی در بین تعدادی از آنان بالا بود و تعدادی دیگر به بیماری‌های عروقی مبتلا شده بودند. محققان در ادامه، تغییرات کلسترول LDL را قبل از شروع تست‌های شناختی در این افراد مورد ارزیابی قرار دادند. وقتی تحلیل نهایی بر روی نتایج انجام گرفت، محققان به اطلاعات تازه‌ای دست پیدا کردند: افرادی که بیشترین میزان تغییرات را در سطح کلسترول تجربه می‌کنند، ۲.۷ ثانیه بیشتر از دیگران به زمان نیاز دارند تا بتوانند تست کلمات رنگی را به پایان برسانند. بعد از این‌که تاثیر عوامل دیگر مثل استفاده از داروهای استاتین در نتایج محاسبه شد، این ارتباط همچنان معنادار باقی ماند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.