تاثیر شستن دست ها در مقابله با سرما خوردگی

تاثیر شستن دست ها در مقابله با سرما خوردگی

از تاثیر شستن دست ها چه میدانید؟

تاثیر شستن دست ها در مطلب یزر عنوان مطلبیست که در زیر در مورد آن صحبت شده است برای پیشگیری از سرما خوردگی و انتقال این بیماری لازم نیست که کارهای مشکلی انجام دهید شما می توانید با انجام دادن کارهای ساده ای نظیر شستن دست ها را انجام دهید تا بتوانید از این بیماری در فصل زمستان از خودتان مراقبت کنید.

در فصل زمستان، هر روز باید به‌طور منظم و در فواصل معین، دست‌های خودتان را بشویید. این کار برای پایین آوردن شانس ابتلا به سرماخوردگی یا آنفلوآنزا، واقعا کلیدی و ضروری است. میکروب‌ها به‌راحتی روی انگشت‌ها باقی می‌مانند و شما هم خیلی راحت آن‌ها را به دهان یا چشم‌ها منتقل می‌کنید.

بسیاری از ویروس‌ها از همین طریق گسترش پیدا می‌کنند. واکسن را فراموش نکنید ممکن است فکر کنید که آنفلوآنزا فقط یک مشکل جزئی است، اما واقعا می‌تواند به یک مشکل جدی تبدیل شود. حتی آنفلوآنزا می‌تواند برای کودکان، سالمندان و زنان باردار، خطرناک هم باشد. یک واکسن کوچک می‌تواند

شما و خانواده‌تان را از ابتلا به این بیماری دور نگه دارد. این‌که خود واکسن آنفلوآنزا باعث ابتلا به این بیماری می‌شود، یکی از اشتباهات رایج در این زمینه است و هیچ اعتباری ندارد. برای مقابله با بیماری آماده باشید مطمئن شوید که منابع مورد نیاز برای مقابله با میکروب‌ها

را در اختیار دارید. بهتر است که داروهای ضداحتقان یا ضددرد را قبلا خریداری کنید. تهیه صابون‌ و ضدعفونی‌کننده دست را هم از یاد نبرید. خرید چای گیاهی، آب‌میوه‌های طبیعی و سوپ مرغ آماده نیز می‌تواند به شما کمک کند تا در شرایط بحرانی، سریعا با بیماری مبارزه کنید.

دکتر مریم صاحب یاری در گفت وگو با ( ایسنا) ، با اشاره به انواع سرماخوردگی‌های شایع در فصل پاییز، اظهار داشت: برخی از سرماخوردگی‌ها منشاء ویروسی دارند و برخی دیگر به دلیل عفونت‌های باکتریایی ایجاد می‌شوند.
وی ادامه داد: تشخیص این دو گونه سرماخوردگی به عهده پزشک است و شیوه درمان آنها نیز تا حدودی با هم تفاوت دارد.
به گفته این پزشک عمومی، مصرف آنتی بیوتیک در درمان سرماخوردگی‌های ویروسی تاثیری ندارد و لازم است دوران بیماری طی شود.
صاحب یاری تاکید کرد: گلودردهای چرکی و خلط سینه از علایم سرماخوردگی‌های باکتریال است که باید با مصرف آنتی بیوتیک مداوا شوند.

 


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *