درمان خانگی گلو درد با عسل

تاثیر عسل بر درمان گلو درد و سرفه

تاثیر عسل بر درمان سرما خوردگی

در مطلب زیر در مورد تاثیر عسل و خواص فوق العاده ای که این ماده غذایی دارد صحبت شده است معمولا هم سرما خوردگی و هم آنفولانزا نشانه هایی همانند یکدیگر دارند و غیر قابل جدا کردن از هم هستند بنابراین یکی از علائم شایع این دو بیماری آریزش بیبنی گلود درد و سرفه میباشد که شما می توانید برای تسکین درد گلو و سرفه تان از عسل بهره ببرید .

آیا می‌خواهید مطمئن شوید که به سرماخوردگی مبتلا شده‌اید یا آنفلوآنزا؟! متاسفانه هیچ راه قطعی و بدون خطایی برای جدا کردن علائم این دو بیماری از همدیگر وجود ندارد.

حتی پزشک هم نمی‌تواند بدون آزمایش، با اطمینان کامل به شما بگوید که به کدام یک از این بیماری‌ها مبتلا هستید.با این‌حال، سرماخوردگی معمولا خفیف‌تر است

و با آبریزش بینی یا گرفتگی بینی همراه است. آنفلوآنزا هم معمولا شدیدتر از سرماخوردگی است و به‌طور ناگهانی فرد را مبتلا می‌کند. این بیماری حداقل برای چند روز، فرد بیمار را زمین‌گیر می‌کند.

تب، بدن‌درد و خستگی شدید در آنفلوآنزا شایع‌تر است. داروی مناسب مصرف کنید داروهای زیادی برای مقابله با سرماخوردگی و آنفلوآنزا وجود دارند از تاثیر عسل چه میدانید

و شما هم می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید. امروزه، داروهای ترکیبی که حاوی چندین ماده دارویی مهم هستند نیز به کمک بیماران آمده‌اند که معمولا داروی ضداحتقان، ضدسرفه و مسکّن را درون خود دارند.

با این‌حال، استفاده از داروهای ترکیبی برای افرادی که همه علائم بیماری را ندارند، ضروری نیست. بنابراین، همواره داروی مصرفی را متناسب با شرایط خودتان انتخاب کنید.تاثیر عسل بر گلو درد

آشنایی با بهترین راه برای مقابله با آبریزش بینی و گلودرد به داروهای آنتی‌بیوتیک وابسته نشوید دقت داشته باشید که ویروس‌ها باعث سرماخوردگی و آنفلوآنزا می‌شوند، درحالی که آنتی‌بیوتیک‌ها فقط قرار است که با عفونت‌های باکتریایی مقابله کنند.

بنابراین، مصرف آنتی‌بیوتیک به شما در بهبودی چنین بیماری‌هایی کمک نمی‌کند.

اگر در مواقع غیرلازم و غیرضروری از آنتی‌بیوتیک استفاده کنید، شرایط لازم برای رشد میکروب‌های خطرناکی که به این عناصر مقاوم هستند را فراهم می‌کنید.

بنابراین، فکر نکنید که راه‌حل هر مشکلی به مصرف آنتی‌بیوتیک ختم می‌شود.

اگر بیمار هستید،‌ در خانه بمانید استراحت کامل واقعا برای تسریع در بهبودی سرماخوردگی و آنفلوآنزا ضروری است.

اگر به‌جای استراحت کردن، خودتان را به‌زور به محل کار برسانید یا خودتان را وادار به انجام دادن کارهای‌تان کنید.

قطعا دوره بهبودی شما سخت‌تر و طولانی‌تر می‌شود. دوره‌های سرماخوردگی در این شرایط بسیار طولانی می‌شوند و متاسفانه میکروب‌ها نیز به اطرافیان، همکاران و… انتقال پیدا می‌کنند. از وسایل یک‌بار مصرف،

استفاده کنید وقتی که فردی در خانه شما مریض می‌شود، تا پایان دوره بهبودی او، از وسایل یک‌بار مصرف در حمام و دستشویی استفاده کنید.

این کار، یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای جلوگیری از سرایت بیماری به بقیه اعضای خانواده است. در این وضعیت، می‌توانید از دستمال‌های کاغذی ضخیم به‌جای حوله‌های پارچه‌ای و حتی فنجان‌های کاغذی به‌جای فنجان‌های همیشگی استفاده کنید.

آشنایی با بهترین راه برای مقابله با کمبود انرژی در زمستان درمان‌های طبیعی را امتحان کنید می‌توانید از یک قاشق مرباخوری عسل برای تسکین سرفه استفاده کنید.

عسل به‌خوبی همان شربت‌های ضدسرفه‌ای که در داروخانه‌ها به فروش می‌رسند، عمل می‌کند. البته هیچ وقت به کودکان زیر یک سال، عسل ندهید. علاوه بر عسل،

مصرف ویتامین C هم می‌تواند دوره زمانی سرماخوردگی را کوتاه‌تر کند و احساس بدحالی ناشی از این بیماری را کاهش بدهد. بعضی از مطالعات نشان داده‌اند که پروبیوتیک‌ها نیز می‌تواند به جلوگیری از ابتلا به سرماخوردگی، ‌کمک کنند،‌ اما هنوز مطالعات بیشتری در این زمینه نیاز است.

مقدار زیادی مایعات بنوشیدافزایش مصرف مایعات در طول دوره‌های سرماخوردگی یا آنفلوآنزا، از اهمیت خاصی برخوردار است.

این کار به رقیق کردن مخاط کمک می‌کند، سینوس‌ها را تخلیه می‌کند و گرفتگی بینی را هم برطرف می‌سازد. آب، آب‌قلم و نوشیدنی‌های طبیعی، بهترین گزینه‌های برای شما هستند.

نوشیدنی‌های گرم مانند چای گیاهی نیز به گرم کردن مسیر تنفسی شما کمک می‌کنند و نقش موثری در رفع احتقان دارند.

اگر کودک بیمار شما به‌اندازه کافی آب نمی‌نوشد، بهتر است که آب‌میوه‌های طبیعی را برای او فراهم کنید. بیشتر کودکان به نوشیدن آب‌میوه‌های طبیعی با استفاده از نی، علاقه دارند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.