تاثیر هیپوترمی بر درمان افسردگی

تاثیر هیپوترمی بر درمان افسردگی

برای درمان افسردگی از یک روش درمانی به نام هیپرترمی استفاده می شود. در این روش با دستکاری و فعال کردن هورمون سروتونین در مغز به درمان افسردگی در مبتلایان می پردازند. تاثیر این روش درمانی بر بدن همانند داروهای ضدافسردگی می باشد.

گروهی از محققان دانشگاه ویسکانسین در مطالعه اخیرشان به نتایج تازه‌ای درباره افسردگی دست پیدا کردند. این مطالعه نشان می‌دهد که افزایش موقتی دمای بدن در میان افرادی که مبتلا به افسردگی هستند، می‌تواند علائم بیماری را تا شش هفته کاهش دهد. به گفته محققان، نوعی روش درمانی به‌نام هیپرترمی کل بدن وجود داردکه نوعی تب خفیف و گذرا برای بیماران به وجود می‌آورد و شاید بتوان از این روش برای افراد مبتلا به افسردگی استفاده کرد. آنان می‌گویند که افزایش حرارت بدن افراد مبتلا به افسردگی می‌تواند تغییراتی در سطح سروتونین مغزشان ایجاد کند،‌ اما هنوز به مطالعات بیشتر نیاز دارند. در واقع، این روش درمانی شبیه به برخی از داروهای ضدافسردگی عمل می‌کند.

یعنی قسمتی از مغز را فعال می‌کند که ماده شیمیایی مهمی به‌نام سروتونین را در مغز می‌سازد. این ناحیه از مغز در بین افراد مبتلا به افسردگی فعالیت کمتر و ضعیف‌تری دارد. محققان بعد از این‌که از روش درمانی هیپرترمی کل بدن استفاده کردند،‌ فقط به عوارض جزئی در میان بیماران برخورد کردند. آنان می‌گویند: «ما امیدواریم که روش‌های درمانی تازه‌ای برای درمان افسردگی پیدا کنیم که نسبت به داروهای فعلی ضدافسردگی، بهتر باشند و سریع‌تر تاثیر بگذارند».


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *