ابتلا به افسردگی با داروهای اپیوئیدی

ابتلا به افسردگی با داروهای اپیوئیدی

برخی محصولات و فرآورده های دارویی می توانند باعث بهتر شدن خلق‌وخوی شما شوند. برای پیشگیری و مقابله با ابتلا به افسردگی بهتر است از مصرف این داروها به صورت طولانی مدت پیشگیری کنید. تازه ترین تحقیقات در مورد این داروها ثابت کرده مصرف آن ها خطر خودکشی را در مبتلایان افزایش خواهد داد.

داروهای اپیوئیدی می‌توانند باعث بهبود کوتاه‌مدت در خلق‌وخو شوند، اما استفاده طولانی‌مدت از آن‌ها، خطر ابتلا به افسردگی را افزایش می‌دهد. دکتر جفری شرر،‌ استاد دانشگاه سنت لوئیس، به همراه محققان دیگر معتقدند که یافته‌های‌شان می‌تواند نشان دهد استفاده طولانی‌مدت از داروهای اپیوئیدی برای مدتی بیشتر از ۳۰ روز،به تغییراتی در کالبدشناسی اعصاب و کاهش سطح تستوسترون منجر می‌شود. دکتر شرر در گزارش مربوط به این مطالعه نوشته است: «افسردگی ناشی از مصرف داروهای اپیوئیدی با مدت‌زمان طولانی‌تر مصرف مرتبط است، نه با دوز مصرفی آن. بیماران و پزشکان باید مصرف این داروها برای مدتی بیشتر از ۳۰ روز، خطر ابتلا به افسردگی را بیشتر می‌کند».

این محققان، از اطلاعات پزشکی مربوط به سه گروه از بیماران استفاده کردند که برای اولین بار از داروهای اپیوئیدی استفاده می‌کردند و موقع شروع مصرف، مبتلا به افسردگی نبودند. در پایان مشخص شد که ۱۲ درصد از گروه اول، ۹ درصد از گروه دوم و ۱۱ درصد از بیماران گروه سوم بعد از استفاده طولانی‌مدت داروهای اپیوئیدی به افسردگی مبتلا شدند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *