تاثیر والدین در ابتلا به سرطان پستان

تاثیر والدین در ابتلا به سرطان پستان

از نقش والدین در ابتلای فرزندان به سرطان پستان چه میزان اطلاع دارید؟ سرطان پستان و سرطان تخمدان از مهمترین عارضه هایی هستند که سلامتی دختران را در معرض خطر قرار میدهند. درادامه با روش های پیشگیری از ابتلا به سه نوع سرطان کشنده در زنان آشنا خواهید شد .

سرطان پستان، تخمدان و رحم، سه مورد از ترسناک‌ترین بیماری‌ها در میان زنان است. براساس مطالعات انجام شده در مرکز تحقیقاتی سرطان در لس‌آنجلس، بالا بودن یا پایین بودن سن پدر به هنگام بارداری، بر افزایش خطر ابتلا به این سه سرطان در زنان، تأثیر می‌گذارد. در طی بررسی بیش از ۱۳۰۰۰۰ زن در آمریکا، دانشمندان دریافتندکه پدرانی که به هنگام بارداری بسیار جوان بوده‌اند، و مردانی که مسن‌تر بوده‌اند، در ابتلای فرزندشان به یک نوع از سرطان، به یک اندازه نقش داشته‌اند.

اما در مورد این سه سرطان، قضیه تفاوت دارد. زنانی که پدر آن‌ها در زمان بارداری، کمتر از ۲۰ سال سن داشته‌ است، در مقایسه با کسانی که پدرشان بین ۲۵ تا ۲۹ سال سن داشته است،۳۵ درصد بیشتر به سرطان پستان و ۵۰ درصد بیشتر به سرطان تخمدان مبتلا شدند. اما زنانی که پدر آن‌ها به هنگام بارداری، بین ۳۰ تا ۳۴ سال سن داشته ‌است، نسبت به افرادی که پدرشان بین ۲۵ تا ۲۹ سال سن داشته ‌است، ۲۵ درصد بیشتر به سرطان رحم مبتلا شدند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *