تاثیر ورزش در خودارضایی یا استمنا

تاثیر ورزش در خودارضایی یا استمنا

تاثیرات ورزش در خود ارضایی

خودارضایی نوعی بیماریست که اگر این مساله در بلند مدت ادامه پیدا کند امکان دارد عوارض بسیار زیادی بدنبال داشته باشد و در آیند برایتان مشکل ساز شود بنابراین در مطلب زیر از تاثیرات ورزش در خود ارضایی صحبت میکنیم.

نیاز جنسی بعد از غذا، مهمترین نیاز بشر محسوب می‌شود. بعضی از افراد وقتی نمی‌توانند نیازهای جنسی خود را با جنس مخالف برطرف کنند، به خودارضایی روی می‌آورد. البته نبود جنس مخالف همیشه عامل خودارضایی نیست و ممکن است فرد حتی با وجود داشتن همسر نیز خودارضایی‌کند

اغلب این افراد مدتها قبل از ازدواج خودارضایی می‌کردند و به آن عادت کرده‌اند. تقریبا ۱۰۰ درصد از مردها و ۹۰ درصد از زنها خودارضایی را تجربه کرده‌اند. خودارضایی در حد بسیار کم و محدود مشکلی برای افراد ایجاد نمی‌کند ولی تکرار و تداوم آن به شکل بیماری در می‌آید و در آینده مشکل ساز است.

خودارضایی حتما باید ترک شود. مهمترین راه برای ترک ، این است که فرد خود را همیشه مشغول کند. ورزش کردن یکی از مشغولیت‌های خوبی است که ذهن را از این سو منحرف می‌کند. چنین افرادی باید سعی کنند همیشه در جمع حضور داشته باشند و تنها نمانند. مهمتر از همه این است که از خواندن، شنیدن و دیدن مسایل سکسی اجتناب کنند. با تکنولوژی امروزی دسترسی به سایت‌های جنسی بسیار آسان شده است

و افراد می‌توانند در اینترنت موضوع و تصاویر مرتبط با مسایل زناشویی را بیابند. توصیه می‌کنیم مبتلایان به خودارضایی لب تاپ یا کامییپوتر را در مکان‌های پر رفت و آمد خانه قرار دهند تا فرصت رفتن به چنین سایت‌هایی را پیدا نکنند. داروهای موثری هم برای جلوگیری از خودارضایی در بازار وجود دارد که به بیمار کمک می‌کند تا خودارضایی را ترک کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *