تاثیر ویتامین دی بر امراض قلبی

تاثیر ویتامین دی بر امراض قلبی

از مزایای مصرف ویتامین دی برای سلامت قلب و عروق چه میزان اطلاع دارید، یافته های پزشکی حاکی از تاثیرات مثبت این ویتامین بر بیماران قلبی و عروقی است، این بیماران بهتر است همیشه سطح ویتامین دی بدن خود را کنترل کنند.

گروهی از محققان آمریکایی در مطالعه اخیرشان به نتایج تازه‌ای درباره ویتامین D و سلامت قلبی-عروقی دست پیدا کردند. این محققان اظهار می‌کنند که خطر بروز حمله قلبی، سکته مغزی، نارسایی قلبی و حوادث قلبی-عروقی دیگر، می‌تواند با اندازه‌گیری دو نوع ویتامین D در بدن پیش‌بینی شود. مسئولان این مطالعه می‌گویند:

«این اولین مطالعه است که ارتباط بین متابولیت‌های ویتامین D و حوادث قلبی-عروقی را ارزیابی می‌کند. ارزیابی ویتامین D قابل استفاده می‌تواند به‌معنای تغییر در مقدار ویتامین D تجویزی به بیماران باشد». دکتر هایدی مِی به همراه محققان دیگر در این مطالعه متوجه شدند که احتمال تجربه سلامت قلبی-عروقی ضعیف در بین افرادی که سطح ویتامین D کلی (total) و ویتامین D زیستی (bioavailable) در بدن‌شان پایین است،

بیشتر از افراد دیگر است. ویتامین D زیستی، آن نوع ویتامین D است که به جریان خون جذب می‌شود، ‌اما به پروتئین‌های اطراف خوش نمی‌چسبد. محققان براساس این نتایج اعلام کردند که هرچقدر سطح ویتامین D کلی و ویتامین D زیستی در بدن افراد کمتر باشد، خطر بروز حوادث قلبی-عروقی نیز افزایش پیدا می‌کند و حتی فرد با خطر مرگ مواجه می‌شود.

 

همچنین پیشنهاد می کنیم مطلب زیر را نیز مطالعه کنید:

علائم شایع کمبود ویتامین های مختلف در بدن


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.