تشدید آسم و بیماری ریوی با هوای آلوده

تشدید آسم و بیماری ریوی با هوای آلوده

اگر مبتلا به آسم و بیماری ریوی هستید بهتر است از آنتی اکسیدان ها در برنامه غذایی تان استفاده کنید؛ مصرف این موادغذایی خاصیت فراوانی در درمان آسم و بیماری ریوی خواهند گذاشت، استفاده از میوه و سبزیجات تاثیرات فراوانی بر این عارضه ها خواهد گذاشت؛ به توصیه های تغذیه ای در این باره دقت کنید.

محققان با مطالعه بر روی بزرگ‌سالان مبتلا به آسم و بیماری ریوی انسدادی مزمن (COPD) متوجه شدند که هرچه سطح آنتی‌اکسیدان‌ها در جریان خون افراد پایین‌تر بیاید، بیشتر در برابر اثرات مخرب آلودگی هوا آسیب‌پذیر خواهند شد. بررسی‌های محققان نشان می‌دهد که آلودگی هوا می‌تواند آسم و بیماری ریوی انسدادی مزمن را تشدید کند و باعث بروز علائمی شود که در نهایت فرد را راهی بیمارستان کند.

همین این مطالعه در این نکته است که رژیم غذایی سالم که شامل میوه‌ها و سبزیجات باشد، می‌تواند از انسان‌ها در برابر مضرات ناشی از آلودگی هوا محافظت کند. محققان در این مطالعه، ذرات معلق (PM) را به‌عنوان آلاینده اصلی اندازه‌گیری کردند که به‌واسطه ترافیک و سوخت‌های فسیلی تولید می‌شود و متوجه شدند که سطح ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرومتر یا خود ۱۰ میکرومتر،مضرات زیادی برای انسان‌ها دارد. در واقع، این سطح از ذرات معلق در هوا، بیماری‌های تنفسی را تشدید می‌کند و خطر حمله‌های قلبی و بیماری‌های قلبی-عروقی دیگر را افزایش می‌دهد. نتایج نهایی این مطالعه نشان داد که سطح پایین ویتامین C در خون افراد، آن‌ها را در برابر سطح ذرات معلق با درجه ۱۰ میکرومتر، آسیب‌پذیرتر می‌کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *