تعریف کوکائین ؟

تعریف کوکائین ؟

تعریف کوکائین

در مطلب زیر در مورد ماده مخدر کوکائین صحبت شده است که این مواد به عنوان یکی از خطرناک ترین مواد مخدر شناخته شده است که این مواد جز مواد روانگردان می باشد.

کوکائین، نوعی محرک اعتیادآور قوی است که مستقیما روی مغز تاثیر می‌گذارد. این محرک در دهه‌های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ میلادی به‌عنوان ماده مخدر شناخته شد چون که در طول این دوره، محبوبیت گسترده‌ای پیدا کرده بود و زیاد مصرف می‌شد. با این‌حال، کوکائین اصلا یک ماده مخدر جدید نیست.

در واقع، این ماده، یکی از قدیمی‌ترین ماده‌هایی است که به‌عنوان روان‌گردان‌ها شناخته می‌شوند. برگ‌های کوکا، یعنی همان منبع کوکائین، برای هزاران سال جویده و مصرف می‌شدند، و کوکائین هیدروکلراید نیز به‌عنوان نوعی ماده شیمیایی برای بیش از صد سال استفاده شده است.

در اوایل ۱۹۰۰ میلادی بود که از کوکائین خالص به‌عنوان عنصر اصلی داروهای نیروبخش برای درمان طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها استفاده شد. کوکائین خالص در اصل از برگ اریتروکسیلون کوکا استخراج می‌شود که اوایل فقط در کشورهای پرو و بولیوی پرورش داده می‌شد.

بعد از دهه ۱۹۹۰ میلادی و کاهش پرورش محصول در این دو کشور، کلمبیا به بزرگ‌ترین کشت‌کننده برگ کوکا تبدیل شد. امروزه، کوکائین در رده داروهای Schedule II قرار می‌گیرد. یعنی کوکائین دارای پتانسیل بالایی برای سوء استفاده است، اما می‌تواند توسط پزشک

برای مصارف قانونی پزشکی مثل بی‌حسی موضعی در جراحی چشم، گوش و حلق تجویز شود. کوکائین به‌طور کلی با نام‌های مختلفی مثل پودر سفید یا کوک نیز شناخته می‌شود و فروشندگان کوکائین معمولا آن را با ماده‌های رقیق‌کننده بی‌اثری مثل آرد ذرت،

پودر تالک یا پودر قند ترکیب می‌کنند. در برخی موارد هم کوکائین با ماده‌های مخدر فعالی مثل پروکئین یا آمفتامین ترکیب می‌شود. برخی مصرف‌کنندگان نیز کوکائین را با هروئین ترکیب می‌کنند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *