تمرکز بیشتر با نوشیدن قهوه

 

اگر در حرفه ای مشغول به کار هستید که نیاز به تمرکز دارد می توانید از قهوه استفاده کنید این نوشیدنی می تواند مانع ضعف حافظ و افزایش هوشیاری شما شود. کسانی که قهوه می نوشنداز آلزایمر و زوال عقل در امان خواهند بود. فعالیت های ذهنی و قدرت حافظه با این نوشیدنی افزایش می یابد.

مطمئنا می‌دانید که قهوه برای افزایش تمرکز مفید است، اما جالب‌تر این است که نوشیدن ۲ یا ۳ فنجان قهوه در روز می‌تواند حافظه طولانی‌مدت و کوتاه‌مدت انسان را تقویت کند. حتی اگر مقداری دارچین در قهوه بریزید، تاثیر قهوه برای تقویت عملکرد مغز چند برابر می‌شود. بر اساس مطالعات اخیر حتی بوی دارچین می‌تواند هوشیاری را بیشتر کند و احساس بی‌حالی را کاهش دهد.

چای سبز که یکی از دم‌نوش‌های خیلی کهن به شمار می‌رود، حاوی ال‌تیانین (نوعی اسید آمینه) است که امواج آلفای مغز را افزایش می‌دهد (درست مثل موقعی که مدیتیشن می‌کنید). این چای می‌تواند باعث آرامش و تمرکز خوبی شود، به‌خصوص وقتی که نمی‌خواهید از قهوه استفاده کنید.

خوردن میوه‌هایی که رنگدانه تیره دارند، به‌خصوص انواع توت‌های تیره، علاوه بر این‌که خطر آلزایمر را کاهش می‌دهند، می‌توانند قدرت حافظه و تمرکز انسان را تا ۵ ساعت بعد از مصرف افزایش دهند. این میوه‌ها به‌خاطر آنتی‌اکسیدان خیلی زیادی که دارند، جریان خون به سمت مغز را بهبود می‌بخشند و فعالیت‌های ذهنی را آسان‌تر می‌کنند. خوردن این توت‌ها به‌عنوان صبحانه یا میان‌وعده عصرانه خیلی مفید است.

شکلات تلخ یا پودر کاکائو توانایی این را دارد که جریان خون مغز را سریع‌تر و بهتر کند. کسانی که روزانه مقداری شکلات می‌خورند، خیلی کم‌تر در دوران سالمندی با ضعف حافظه و اختلال شناختی مواجه می‌شوند. این خوراکی حتی باعث ترشح نوعی ماده شیمیایی در مغز می‌شود که احساس خوبی در ذهن و بدن فرد ایجاد می‌کند.

نوشیدن یک فنجان قهوه در ساعت ۶ صبح، هیچ فایده ای برای سطوح انرژی شما ندارد. دلیلش این است که در چند ساعت اول بعد از بیدار شدن از خواب، سطوح هورمون استرس شما (کورتیزول) در بالاترین مقدار خود قرار دارد که در واقع، یک افزایش انرژی طبیعی به شما می دهد.
بنابراین بسیاری از کارشناسان معتقدند که بهترین زمان برای نوشیدن اولین فنجان قهوه تان بین ۱۰ صبح و ۱۲ ظهر است، یعنی هنگامیکه سطوح کورتیزول شروع به پایین آمدن می کنند.
به این ترتیب، شما از انرژی طبیعی بالای بدنتان بهره خواهید برد و آن کافئین را برای زمانی می گذارید که واقعا به آن نیاز دارید. اگر اولین فنجان قهوه تان را خیلی زود بنوشید، احتمالا چند ساعت بعد برای حفظ انرژی تان به یک قهوه دیگر نیاز خواهید داشت و با توجه به تاریخچه شخصی سلامت تان، ممکن است قهوه بیشتر چیز مفیدی نباشد.

به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.