چطوری میان تنه ای متناسب داشته باشیم

چطوری میان تنه ای متناسب داشته باشیم

ورزش تناسب میان تنه:از یاد نبرید که داشتن شکمی بزرگ هرگز شکمش شش تکه نخواهد شد اگر چاق هستید باید ورزش های قدرتی برای میان تنه انجام دهید که در این مورد خیلی مفید است ولی تا وقتی بدنتان چربی دارد  عضلات شکم شش تکه نخواهد شد  نظرات موجود درباره ی تمرینات میان تنه بیشتر از فرضیه های مربوط به ترور جان اف کندی است.

در اینجا برای تناسب میان تنه پیشنهاداتی را ارائه می دهیم:

  • تمرینات میان تنه را هر روز انجام ندهید. این عضلات نیز همچون سایر عضلات بدن به یک روز استراحت نیاز دارند ضمن انکه به خودی خود در تمرینات عضلات دیگر هم درگیر می شوند. وقتی در حال شنای سوئدی هستید روی عضله ی بازو، شانه و سینه ی خود متمرکز می شوید این در حالی است که میان تنه ی شما برای حفاظت از پشت و حفظ وضعیت صحیح بدن تحت فشار شدیدی قرار دارد.
  • سه ست تمرینات میان تنه را با ۱۰ تا ۲۵ تکرار هر حرکت انجام دهید. گاهی اوقات حرکات میان تنه را بیشتر از تمرینات منظور شده برای سایر گروه های عضله انجام می دهید زیرا اضافه کردن نیروی مقاومت به حرکات میان تنه مشکل است و از طرفی عضلات این ناحیه به شکلی متفاوت از عضلات دیگر به کار گرفته می شوند. در حالی که بیشتر عضلات در حال حرکت تحت فشار یا کشش هستند وظیفه ی اصلی عضلات میان تنه ثابت نگه داشتن بدن یا جابه جایی ملایم و مداوم برای حفظ ستون فقرات و وضعیت بدن است. اگر تمرینات میان تنه را به راحتی ۱۰۰ بار انجام می دهید یا سرعت تان خیلی زیاد است یا وضعیت بدن صحیح نیست یا اینکه تمرین برای شما بسیار ساده است.
  • مثل بسیاری از تمرینات دیگر باید تکرار آخر را به سختی انجام دهید ۱۰۰ بار تکرار هر یک از حرکات شکم، کم بازده و صرفا اتلاف وقت است در حالی که تنها یک بار حرکت پلانک تاثیر فوق العاده ای دارد.

ورزش تقویت عضلات

  • از دستگاه های تقویت عضلات شکم دوری کنید. در عوض به تمرینات زمینی بپردازید مثل پلانک، کشش عضلات پشت و تمرین با فیزیوبال. ما چندان موافق تمرین با دستگاه های شکم نیستیم زیرا نه تنها بی فایده اند بلکه بیش از اندازه ی لازم روی عضلات کمر و باسن تاکید می کنند. همچنین دستگاه های کوچک تجاری را که روی زانو بسته می شوند روی شکم فشار می دهند یا زیر عضله ی سرینی قرار می گیرند را نیز به هیچ وجه پیشنهاد نمی کنیم. زیرا فقط پول دور ریختن است. تنها وسیله ای که کاملا با آن مخالف نیستیم غلتک شکم است. عملکرد این وسیله مثل چرخ های کمکی دوچره است که تا زمان کسب قدرت و مهارت کافی برای اجرای حرکت کمکتان می کند. پس از گذراندن مرحله ی تقویتی دیگر غلتک شکم را فراموش کنید و سایر تمرینات میان تنه را تنها با اتکا به نیروی بدنی خود انجام دهید.

بدن سازی بی خط و ثمربخش

در این بخش به نکات مهم بدن سازی مثل گرم و سرد کردن بدن، تنفس، وضعیت استقرار بدن اجرای صحیح حرکت و سایر موارد مرتبط با ایمنی شما می پردازیم.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *