تنفر از حالت و فرم پاها

تنفر از حالت و فرم پاها
تنفر از حالت و فرم پاها

دلیل متنفرشدن برخی افراد از حالت و شکل و شمایل پاهایشان چیست ،وقتی نگاه به پاهای خود میکنند احساس انزجار میکنند ،مقابله با این حس چگونه امکانپذیر خواهد بود ؟از نظر آن ها پاهای زیبا و مناسبی ندارند ،به عقیده این افراد ، پاهای آن ها در کفش جلوه خوبی نخواهند داشت .

به‌گفته دکتر دینا گاهیل (پودیاتریست یا متخصص پا)، هیچ قاعده هنجاری مشخصی برای تعیین عادی بودن پاها وجود ندارد. این متخصص می‌گوید: «هیچ پایی شبیه پای دیگر نیست و دقیقا همین نکته است که تخصص من را جذاب می‌کند. عادی بودن و بی‌نقصی پاها فقط زمانی معنا پیدا می‌کند که عملکرد آن‌ها را در نسبت با تمام بدن در نظر بگیریم. پس اگر پاهای شما عملکرد خوبی دارند،

اگر هیچ دردی در آن‌ها احساس نمی‌کنید و اگر در پوشیدن کفش‌ها هیچ مشکلی ندارید، یعنی دارای پاهای خوبی هستید». به نظر دکتر گاهیل، افرادی که از کلمات نفرت‌انگیز یا زشت برای توصیف پاهای‌شان استفاده می‌کنند، در سخت‌گیرانه‌ترین حالت فقط پوست زبر و سختی در ناحیه پاها دارند که به‌راحتی قابل درمان است. بسیاری از افراد هم بیش از حد نسبت به ناخن‌های پاها (خصوصا ناخن شست پا) حساس هستند. دکتر گاهیل درباره این موضوع می‌گوید: «این افراد می‌گویند که ناخن‌های شست پاهای‌شان بیش از حد بزرگ یا بیش از حد کوچک است. حتی بعضی از آن‌ها فکر می‌کنند که صاحب کوچک‌ترین ناخن‌های شست پا در سراسر جهان هستند». به نظر این متخصص، حتی اگر ناخن‌های شست پاها واقعا هم کوچک باشند، باز هم هیچ مشکلی وجود ندارد و وضعیت پاها کاملا طبیعی است.

سلامتیسم


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.