ماساژ پا همراه با معرفی 8 اسکراب

ماساژ پا همراه با معرفی 8 اسکراب

 ۸ اسکراب ویژه ماساژ پا

در مطلب زیر در مورد ماساژ پا اطلاعات بسیار جالبی قرار داده ایم این ماساژ پا را میتوانیم با اسکراب های عالی که در زیر در مورد آنها صحبت کرده ایم انجام دهیم که تاثیری بسیار فوق العاده دارد.

در مورد اسکراب قبلا صحبت کرده‌ایم و حتی مقاله اسکراب صورت نیز مورد استقبال خوب شما عزیزان قرار گرفت، در این مقاله قصد داریم ۸ دستورالعمل تهیه اسکراب برای ماساژ پا را بیان کنیم.
مالش پا با جوش شیرین:

بعد از یک روز کار طولانی می‌توانید پاهای خود را با فرو بردن در یک حمام جوش شیرین تسکین دهید. شما می‌توانید سه قاشق غذاخوری جوش شیرین را در وان آب گرم حل کنید. برای اینکه ماساژ بهتری حاصل شود، می‌توانید یک خمیر از جوش شیرین تهیه کنید. برای انجام اینکار بهتر است سه قسمت جوش شیرین را با یک قسمت آب ترکیب کنید و روی پاهای خود بمالید.
استفاده از قهوه:

شما می‌توانید از قهوه برای مالش و ماساژ پاهای خود استفاده کنید. برای اینکار کافیست چند قاشق غذاخوری قهوه دم کرده را با مقادیر مساوی از شکر و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون یا روغن نارگیل ترکیب کنید. سپس این خمیر مرطوب را روی پوست خود بمالید. در نهایت با آب بشویید.
عسل و شکر:

اگر شما نیز از پاشنه ترک خورده و خشک رنج می‌برید بهتر است از این ترکیب استفاده نمایید. یک چهارم پیمانه شکر قهوه‌ای را با دو قاشق غذاخوری روغن زیتون، دو قاشق غذاخوری عسل و سه قطره روغن نعناع ترکیب کنید. سپس پاها و پاشنه‌های خود را با آن ماساژ دهید. با آب گرم بشویید. پاهای خود را به طور کامل با حوله خشک کنید.
نمک دریایی و نعناع:

این ترکیب می‌تواند پوست سخت وخشن را نرم کند و بوی خوبی برای پاها داشته باشد. یک پیمانه نمک دریایی، یک سوم پیمانه روغن بادام یا زیتون، یک قاشق غذاخوری صابون نعناع ، شش قطره روغن نعناع را با هم ترکیب کنید. ابتدا پاهای خود را به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه در حمام آب شور فرو ببرید و سپس ترکیب مورد نظر را روی پاهای خود بمالید و بعد از چند دقیقه ماساژ دادن با آب بشویید.
استفاده از شکر قهوه‌ای:

دانه‌های ریز و نرم شکر قهوه‌ای بدین معناست که می‌تواند به آسانی در آب گرم حل شود. همین امر این ماده را به یک لایه بردار عالی برای پای خشک تبدیل کرده است. روغنی که در این ترکیب وجود دارد می‌تواند پوست را دوباره مرطوب سازد و آن را برای چند ساعت در پا قرار دهد. یک دوم پیمانه شکر قهوه‌ای، یک چهارم پیمانه روغن ( همچون روغن زیتون، کانولا یا بادام) و یک چهارم پیمانه از گلبرگ‌ گل‌های معطری همچون گل رز را ترکیب کنید. حالا این ترکیب را روی پای خود قرار دهید. باقی مانده ترکیب را در یک شیشه قرار دهید.
استفاده از شیر و شکر:

شیر مزایای زیادی برای سلامتی بدن دارد به خصوص اگر بتوانید آن را برای مراقبت از پای خود استفاده کنید. مقادیر مساوی از شیر و آب داغ را در یک وان ترکیب کنید. پای خود را به مدت ۱۰ الی۱۵ دقیقه در این وان فرو ببرید. آب داغ باعث نرم شدن پوست پا می‌شود در حالیکه لاکتیک اسید موجود در شیر به شکستن و از بین رفتن سلول‌های مرده پوست کمک خواهد کرد. برای ماساژ دادن نیز مقادیر مساوی از شکر را با روغن نارگیل ترکیب کنید. اندازه‌های مختلف شکر خاصیت لایه برداری متفاوتی خواهد داشت. پاها به خصوص پاشنه را با این مواد ماساژ دهید. در نهایت پای خود را بشویید و با روغن نارگیل بیشتری مرطوب نمایید.
عسل و قطره‌های لیمو:

شما می‌توانید از این ترکیب برای تغذیه پاهای خود استفاده کنید. نصف پیمانه نمک و روغن نارگیل را با هم ترکیب کنید. سپس یک قاشق غذاخوری عسل و پنج قطره آب لیموی تازه به آن بیفزایید. پای خود را مرطوب کنید و آن را روی پا اعمال نمایید. در نهایت پا را بشویید و خشک کنید. با استفاده از یک کرم مناسب پا را مرطوب نگه دارید.
استفاده از نعناع:

از این ترکیب می‌توانید برای درمان ترک پا و خشکی آن استفاده کنید. دو پیمانه شکر قهوه ای، یک دوم پیمانه روغن نارگیل و کمی روغن نعناع را با هم مخلوط کنید. ترکیب را روی پای خود بمالید و اجازه دهید به مدت چند دقیقه روی پوست باقی بماند. در نهایت با آب بشویید و خشک کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.