حرکت ساده برای آب کردن چربی های شکمی

حرکت ساده برای آب کردن چربی های شکمی

 

اگر چربی های شکمی شما را کلافه کرده است و قصد کاهش این چربی ها را دارید بهتر است با برخی تمرینات ورزشی ساده و موثر در این زمینه آشنا شوید. این حرکت ورزشی می تواند چربی های موضعی در بدن شما را به مرور زمان آب کند.

واقعیت این است که اضافه وزن داشتن الزاما معادل با بیماری نیست. در حقیقت آدم‌های دارای اضافه وزن فراوانی هستند که در کمال سلامت به سر می‌برند؛ به عکس بسیاری از آدم‌هایی که وزن معمولی دارند به مشکلات متابولیکیِ (سوخت‌و‌ساز) مرتبط با چاقی دچارند. این مسئله به این خاطر است که چربی زیر پوست، حداقل از منظر سلامتی، مشکل مهمی نیست و بیشتر جنبه‌ی زیبایی آن مشکل آفرین است. اما چربی انباشته در حفره‌ی شکم یا همان چربی شکمی است که بزرگ‌ترین مشکلات سلامتی را برای ما به وجود می‌آورد.

شکرهای افزوده را می‌توان شکر پنهان نامید زیرا گاهی نمی‌دانیم در خوراکی‌هایی که می‌خوریم تا چه اندازه شکر وجود دارد. شکر ماده‌ای بسیار ناسالم است. مطالعات نشان می‌دهند مصرف خوراکی‌های حاوی شکر اثر مخرب خاصی روی سلامت متابولیکی بدن می‌گذارد.

نیمی از شکر را گلوکز و نیمی دیگر را فروکتوز تشکیل می‌دهد. در حالی که تمام سلول‌ها قادرند گلوکز را تجزیه کنند و به مصرف برسانند فروکتوز روند دیگری را در بدن طی می‌کند. تنها اندامی که می‌تواند شکر را مصرف کند کبد است زیرا تنها کبد انتقال‌دهنده‌ی لازم را برای این کار در اختیار دارد. زمانی که شکر تصفیه‌شده می‌خورید کبدتان را در فروکتوز غرق می‌کنید و کبد این مقدار اضافه را تماما به چربی تبدیل می‌کند.

چربی شکم را معمولا با اندازه‌گیری دور کمر می‌سنجند. این کار را می‌توانید با متر نواری در خانه انجام بدهید. دور کمر بیش از ۱۲۰ سانتی‌متر در مردان و بیشتر از ۸۸ سانتی‌متر در زنان به عنوان چاقیِ شکمی شناخته می‌شود.

 

انجام دادن این حرکت ورزشی به آب شدن چربی‌های موضعی در ناحیه شکم و پهلوها، کمک فراوانی می‌کند.

حرکت اول (سمت چپ)

ابتدا به پشت روی زمین دراز بکشید.

دست‌ها را در هم قلاب کنید و بالای سرتان در حالی که آرنج‌ها کاملا صاف هستند، نگه دارید.

پاها را عمود بر زمین کنید. سعی کنید زانوهای‌هایتان خم نشوند.

۳۰ ثانیه در این حالت بمانید و حداقل ۳ نوبت در روز و هر نوبت هم ۵ مرتبه آن را تکرار کنید.

حرکت دوم (سمت راست)

به پشت روی زمین دراز بکشید.

ابتدا پاها را با زانوی صاف، عمود بر زمین کنید و کم کم، پاها را به عرض شانه‌ها باز کنید.

کتف و بالای کمر خود را از زمین جدا کنید و دست‌ها را در حالت قلاب‌کرده (با آرنج صاف)، بین پاها نگه دارید.

۳۰ ثانیه در این حالت بمانید و حداقل ۳ نوبت در روز و هر نوبت هم ۵ مرتبه آن را تکرار کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.