کاهش درد آرتروز زانو در خانه

کاهش درد آرتروز زانو در خانه

 

آرتروز زانو از شایع ترین بیماری ها در این ناحیه است که می توانید با روش های درمانی در منزل درد ناشی از آن را کاهش دهید این عارضه می تواند با تمرینات ورزشی ساده کنترل و درمان شود. به برخی از راهنمایی های متخصصین ارتوپد در این بخش دقت کنید.

آرتروز نشان دهنده التهاب در یک یا چند مفصل بدن است. درد، ورم، و سفتی از علائم اولیه ابتلا به آرتروز هستند. تمام مفاصل بدن ممکن است تحت تاثیر این بیماری قرار گیرند، اما این مشکل معمولاً در مفصل زانو مشاهده می‌شود. ابتلا به آرتروز پا و زانو می‌تواند باعث شود انجام بسیاری از فعالیت‌های روزمره همچون راه رفتن یا بالا رفتن از پله برای فرد دشوار شود. در حقیقت این شرایط می‌تواند ناتوانی شدید را برای بسیاری از افراد به همراه داشته باشد. با وجودی که تا کنون هیچ درمان مشخصی برای بیماری آرتروز وجود ندارد، امروزه می‌توان از روش‌های مختلف برای کمک به کنترل زانو درد و درمان آرتروز زانو استفاده کرد. در حقیقت امروزه روش‌های درمان متعدد برای کنترل شرایط مربوط به ابتلا به آرتروز پا و زانو وجود دارد. به خاطر اینکه هر بیمار به صورت متفاوت به این روش‌های درمان واکنش نشان می‌دهد. در کلینیکها از روش‌های تشخیص و درمان متعدد برای افراد همچون مگنت تراپی، اوزون تراپی، طب سوزنی، ماساژ درمانی، فیزیوتراپی و درمان آرتروز پا با ورزش برای کاهش فشار وارد شده به مفصل و افزایش دامنه حرکتی آن استفاده می‌شود.

ورزش زانوی آسیب دیده به نظرغیرمنطقی است، اما ورزش منظم در واقع درد زانو و علائم دیگری از قبیل سفتی و ورم زانو را کاهش می دهد و حتی برطرف می کند . حرکت دادن زانوها آخرین چیزی است که فرد مبتلا به آرتروز زانو  به دنبال آن است. همچنین تمرین های حرکتی و انجام ورزش برای تقویت زانو و خم شدن زانوها و مفاصل بسیار مفید است. که در ادامه با نحوه ورزش برای آرتروز زانومی‌پردازیم.

 

ابتدا پشت یک صندلی بایستید و دست‌های خود را روی لبه پشتی صندلی بگیرید.

پاها را کمی از هم فاصله بدهید.

پای چپ را کمی از زمین فاصله بدهید؛ به طوری که نوک پنجه پا، رو به زمین قرار بگیرد.

۳۰ ثانیه در این حالت بمانید و سپس پاها را جابه‌جا کنید.

حداقل ۳ مرتبه در طول روز و هر مرتبه ۱۵ بار این حرکت را روی هر کدام از پاهای خود تکرار کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *