خاصیت ویژه چای سبز

خاصیت ویژه چای سبز

از ویژگی ها و خاصیت های درمانی چای سبز می توانیم به کنترل فشار خون و کاهش قند خون بدن اشاره کنیم این نوشیدنی پرخاصیت تاثیر زیادی در افزایش متابولیسم بدنمان میگذارد و از نوشیدنی های سالم و مفید در تابستان به شمار می رود.

قرار نیست همیشه در فصل تابستان برای تامین آب بدنمان، آب ساده بنوشیم. گاهی می‌توان نوشیدنی‌های سالم دیگری مانند چای سبز را هم در حجم متناسب، جایگزین آب کرد. مصرف چای سبز می‌تواند باعث کاهش کلسترول و فشار خون بشود و قند خون را هم ثابت نگه دارد. این ویژگی چای سبز برای بیماران مبتلا به دیابت بسیار قابل اهمیت است.

ضمن اینکه چای سبز جزو عوامل موثر در پیشگیری از ابتلا به سرطان‌ها و حفظ سلامت مغز هم محسوب می‌شود. محققان دریافته‌اند که مصرف مستمر چای سبز از ابتلا به آلزایمر، زوال عقل و از دست دادن قدرت حافظه هم تاحد قابل قبولی پیشگیری خواهد کرد. محققان بر این باورند که نوعی آنتی‌اکسیدان قوی به نام کاتچین در چای سبز وجود دارد که می‌تواندبا پیشگیری از آسیب دیدن سلول‌ها، جلوی ابتلا به بیماری‌های مغزی را بگیرد. به‌علاوه، چای سبز می‌تواند با افزایش چند درصدی متابولیسم پایه بدن، قدری به روند کاهش وزن اصولی افراد هم کمک کند. شما می‌توانید روزانه حدود ۲ تا ۴ فنجان چای سبز بنوشید و اگر گرمای هوا نوشیدن این چای را برایتان سخت می‌کند، آن را پس از دم کشیدن، حدود نیم ساعت داخل یخچال بگذارید و به‌صورت خنک و با قدری عسل میل کنید.

خاصیت اصلی چای سبز بدون شک در میزان بالای آنتی‌اکسیدان آن بخصوص فلاوونوئیدهای آن است. متخصصان حوزه‌ی تغذیه سفارش می‌کنند که به‌طور مرتب چای میل کنید به خاطر اینکه منبع طبیعی ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند کاتچیناست. این ترکیب موثر برای تقویت سیستم ایمنی بدن و مقابله با بیماری‌ها فوق‌العاده عمل می‌کند.
یکی دیگر از خواص مثال زدنی و قابل‌توجه چای سبز تأثیر آن در لاغری است. راز لاغری چای سبز در تحریک متابولیسم یا همان سوخت‌وساز بدن و مقابله با حالت احتباس آب است. روشن و واضح است که چای سبز به‌عنوان یک مکمل موثر در کنار رژیم غذایی سالم به خوش‌اندامی شما کمک زیادی می‌کند. برای رسیدن به این هدف لازم است که عادت‌های غذایی‌تان را تغییر داده و کمی ورزش کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *