ارتباط دیر ازدواج کردن با لاغری

ارتباط دیر ازدواج کردن با لاغری

تحقیقات پژوهشگران ثابت کرده است که ازدواج دیرهنگام تاثیر زیادی در تناسب اندام زنان خواهد گذاشت . در این پژوهش ثابت شد که افراد متاهل غالبا با اضافه وزن بیشتری مواجه می شوند و افراد مجرد کمتر به چاقی مبتلا می شوند.

محققان می‌گویند افرادی که بعد از اتمام تحصیلات ازدواج می‌کنند کمتر از افرادی که قبل از اتمام دوره تحصیلی ازدواج می‌کنند دچار چاقی می‌شوند. دلیل آن هم روشن است اکثر جوانان بعد از ازدواج بیشتر می‌خورند و کمتر ورزش می‌کنند.بر اساس نتایج این تحقیق که مشروح آن در مجله Health & social Behaviour منتشر شده استبررسی‌‌های انجام گرفته روی ۱۴ هزار نوجوان آمریکایی که تا ۲۸ سالگی زیر نظر بودند نشان داده ازدواج قبل از اتمام دوره تحصیلی می‌تواند تا ۵۰ درصد در مقایسه با کسانی که بعد از اتمام دوره ازدواج می‌کنند باعث چاقی می‌شود. محققان در مورد دلیل این موضوع ۲ مساله را مطرح می‌کنند. اول اینکه بعداز ازدواج افراد معمولا کمتر ورزش می‌کنند و غذای بیشتری می‌خورند و دوما افراد تحصیل‌کرده بهتر می‌توانند مشکلات زندگی را رفع رجوع کنند. مشکلاتی که عموما سر راه فرصت‌هایی می‌شود که از آنها برای ورزش کردن و تغذیه سالم داشتن می‌توان استفاده کرد. این افراد سطح درآمد بالاتری هم دارند و هزینه بیشتری صرف سلامت خود می‌کند.

مسئله ازدواج یکی از مسائلی است که از نظر بهداشت روانی حائز اهمیت است. افراد ازدواج نکرده، معمولاً از ثمرات یک زندگی رضایت بخش ، ایمن و سرگرم کننده برخوردار نبوده و همیشه بلاتکلیف و سرگردان زندگی می‏کنند و در صورت عدم پایبندی های مذهبی، اکثراً با لذت طلبی‏ها و کامجویی‏های بدلی به دنبال تکیه‏ گاههای غیرحقیقی می‏باشند تا از فشارهای روحی آسوده شوند. 

ـ از دیگر اثرات روحی ـ روانی تأخیر در ازدواج، کم حوصلگی و بی‏رغبتی فرد در انجام امور، احساس فقدان حمایتهای عاطفی ، احساس عدم درک از سوی دیگران، احساس خلاء نسبت به رابطه نزدیک و صمیمانه با یک فرد از جنس مخالف، کاهش اعتماد به نفس، احساس وابستگی و عدم استقلال فردی، احساس ناامیدی، افسردگی، انزوا و نهایتاً هجوم افکار مخرب در ذهن فرد می‏باشد.

ـ از آنجا که یکی از اهداف ازدواج تأمین عاطفی است، لذا عدم دستیابی به این هدف، موجب ناامیدی، ناکامی و احساس شکست برای فرد می‏شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *