خانم ها آقایان بدون ریش را میپسندند یا با ریش؟

خانم ها آقایان بدون ریش را میپسندند یا با ریش؟

تمایل خانم ها بسوی آقایان ریش دار یا بدون ریش

برای بسیاری از افراد سوال می باشد که چرا برای خانم ها آقایان بدون ریش جذاب تر و بهتر می باشد یا اینکه چرا اکثریت خانم ها مردان بدون ریش را بیشتر دوست می دارند؟

اگرچه در این روزها مردان بیشتر طرفدار ریش هستند و حتی مردان بازیگر یا مردان مشهور دیگر به داشتن ریش تمایل نشان می‌دهند، اما بررسی‌های محققان نشان می‌دهد که خانم‌ها صورت‌های بدون ریش مردانه را ترجیح می‌دهند. این نتیجه یکی از مطالعاتی است که گروهی از روان‌شناسان کانادایی و نیوزیلندی آن را انجام داده‌اند

و در مجله Behavioral Ecology منتشر کرده‌اند. این روان‌شناسان از ۲۰۰ خانم خواسته‌اند که گروهی از عکس‌ها را ببینند و با توجه به میزان جذابیت، به هر تصویر نمره بدهند. این تصاویر شامل تصاویر صورت ۱۹ مرد بود که در موقعیت‌های مختلف با ریش و بدون ریش، ژست عادی یا عصبانی در مقابل دوربین گرفته بودند.

در نهایت مشخیص خانم‌ها به مردان بدون ریش، نمره بیشتری داده‌اند، تا به مردانی که ریش زیادی دارند. ضمن این‌که تصور خانم‌ها این بود که مردان ریش‌دار، عصبانی‌تر از مردان بدون ریش هستند. نکته دیگر این بود که وقتی همین تصاویر به مردان نشان داده شد،

آن‌ها هم گفتند که مردان ریش‌دار عصبانی‌ترند. البته نکته جالب‌تر این بود که به نظر خود مردان، مردهایی که ریش دارند، صاحب موقعیت اجتماعی بالاتری نسبت به مردان دیگران هستند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *