خوراکی های تشدیدکننده میگرن

خوراکی های تشدیدکننده میگرن

برخی مواد غذایی کمک زیادی به شما در درمان سردردهای میگرنی خواهند کرد و بالعکس برخی مواد غذایی دیگر محرک و تشدیدکننده سردردهای میگرنی هستند. اگر می خواهید شدت این عارضه را کاهش دهید پیشنهاد می کنیم با پرهیزات غذایی در این زمینه آشنا شوید.

یکی از مهم‌ترین ممنوعیت‌ها یا محدودیت‌های غذایی که معمولا برای بیماران مبتلا به میگرن در نظر گرفته می‌شود، مصرف خوراکی‌های حاوی کافئین است. البته کافئین، مانند تیغی دولبه برای این بیماران عمل می‌کند. یعنی مصرف حجم کم و متعادلی از آن در طول روز می‌تواند به بهبود دردهای گاه و بی‌گاه این بیماران کمک کند

و زیاده‌روی در مصرف نوشیدنی‌ها یا خوراکی‌های حاوی کافئین می‌تواند محرک و تشدیدکننده سردردهای میگرنی باشد. زیاده‌روی در مصرف کافئین برای میگرنی‌ها هم به معنای مصرف بیش از ۲ فنجان چای، قهوه، انواع کولاها یا خوردن بیش از ۱۰ گرم شکلات در طول روز است.افزودنی‌های خوراکی، از دیگر محرک‌های میگرن و ممنوعیت‌های غذایی برای میگرنی‌ها است. اگر میگرن دارید، سعی کنید دور غذاهایی که حاوی رنگ، اسانس یا هرنوع طعم‌دهنده مصنوعی هستند را خط بکشید. برخی از انواع پنیر مانند پنیرهای سوییسی، چدار، پارمسان و پنیرهای کهنه هم می‌توانند جزو مهم‌ترین محرک‌های خوراکی میگرن باشند. شکلات، انجیر، کشمش، آووکادو و ماست، جزو دیگر خوراکی‌های تشدیدکننده میگرن به حساب می‌آیند.

 

افرادی که یکی از وعده های غذایی مثل صبحانه یا ناهار را به بهانه مشغله کاری حذف می کنند یا دو وعده را یکی می کنند و فواصل طولانی مدت گرسنه می مانند و نظم غذایی ندارند، بیشتر در معرض حمله های میگرنی قرار می گیرند.

 

رژیم های غذایی سرخود و غیراصولی مثل حذف نان و برنج، میان وعده ها و وعده های اصلی برای لاغر شدن هم برای این بیماران بیشتر صدمه زننده است چون آنها را دچار نوعی استرس تغذیه ای و گرسنگی می کند که قطعا در بروز مکرر دردهای میگرنی نقش دارد.

برخی افزودنی ها هم می تواند در بروز سردرد میگرنی نقش داشته باشد، به همین دلیل این بیماران تا جایی که امکان دارد، باید دور مصرف غذاهای کنسروی را خط بکشند. مخصوصا در برخی انواع کنسرو ماهی که در شرایط کاملا بهداشتی و اصولی تهیه نمی شود، غلظت ماده ای به نام هیستامین که مشکلات بیماران دچار سابقه میگرن را تشدید می کند یا آغازگر بیماری در افراد دچار زمینه این بیماری است، زیاد است. افراد مبتلا به میگرن باید از مصرف گوشت های فرآوری شده مثل سوسیس، کالباس و تمام غذاهای بسته بندی هم خودداری کنند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.