خوراکیدرمانگرهای خوراکی یبوست

درمانگرهای خوراکی یبوست

برای درمان یبوست می توانید از روش های موثری کمک بگیرید. درمان یبوست با راهکارهای خوراکی زیادی امکانپذیر است از جمله می توانیم به آلو، سبزیجات برگ سبز تیره و بادام اشاره کنیم.برخی از راهنمایی های رایج خوراکی را در این زمینه بخوانید.

متخصصان همیشه توصیه می‌کنند که بادام بخورید چون سرشار از چربی‌های مفید برای قلب، پروتئین و فیبر است. اما بادام مزیت مهم دیگری هم دارد: منیزیم زیادی که به عملکرد مناسب روده‌ها کمک می‌کند.به نظر متخصصان، منیزیم این توانایی را دارد که اسید معده را خنثی کند و کمک کند که مدفوعدر روده‌ها خیلی راحت‌تر حرکت کند. در واقع، فقط یک مشت بادام (حدود ۳۰ گرم) حاوی ۲۵ درصد نیاز روزانه بدن به منیزیم است. یکی از ویژگی‌های دیگر بادام این است که با توجه به شکل و حجمی که دارد، به‌راحتی قابل حمل است، و حتی می‌توانید پودر بادام را به انواع اسموتی‌ها یا نان‌شیرینی‌های خانگی اضافه کنید.

همان‌طور که می‌دانید از آلو به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین درمانگرهای یبوست یاد می‌کنند چون فیبر زیادی دارد؛ یعنی ۶ گرم در هر نصف فنجان. اما دلیل اهمیت آلو فقط به‌خاطر این نکته نیست. در واقع، آلوها حاوی نوعی ترکیب طبیعی به‌نام ایساتین دی‌هیدروکسین‌فنیل هستند که باعث تحریک روده می‌شوند. ضمن این‌که دارای ماده قندی خاصی به نام سوربیتول هستند که اثر ملین دارد.

به‌علاوه همه این‌ها، پتاسیم آلوها دو برابر موز است، و همان‌طور که می‌دانید مصرف نکردن پتاسیم کافی می‌تواند باعث یبوست و خستگی شود.سبزیجات برگ سبز تیره مثل اسفناج، برگ چغندر و کلم‌پیچ حاوی مواد مغذی خاصی هستند که وضعیت دفع را خیلی بهتر می‌کنند. در واقع، فیبر و منیزیم این سبزیجات به عملکرد روده بزرگ کمک زیادی می‌کند، در حالی که پتاسیم این سبزیجات نقش مهمی در حفظ تعادل آب بدن دارد.

سبزیجات برگ سبز تیره مثل اسفناج، برگ چغندر و کلم‌پیچ حاوی مواد مغذی خاصی هستند که وضعیت دفع را خیلی بهتر می‌کنند. در واقع، فیبر و منیزیم این سبزیجات به عملکرد روده بزرگ کمک زیادی می‌کند، در حالی که پتاسیم این سبزیجات نقش مهمی در حفظ تعادل آب بدن دارد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.