درمان اعتیاد با بازی خانه سازی (بلوک)

درمان اعتیاد با بازی خانه سازی (بلوک)

با بلوک ها اعتیاد را درمان کنید

این روزها بر روی بیماری تحقیقات زیادی صورت گرفته طی جدیدترین تحقیقات تاثیر بازی بلوک ها یا همان خانه سازی بر روی ترک اعتیاد مورد تحقیق قرار گرفته است و تاثیرات مثبت ان ثابت شده است.

بازی خانه سازی یا بلوک‌ها (tetris) در سال ۱۹۸۴ طراحی شد. تحقیقات جدید روی این بازی نشان داده این بازی می‌تواند اثرات درمانی داشته و درمانگر اعتیاد به الکل و سیگار و قهوه باشد. به گفته محققان انگلیسی و استرالیایی و براساس مشروح تحقیقاتی که در سایت National Journal منتشر شده است،

۳ دقیقه بازی بلوک‌ها می‌تواند تا ۱۴ درصد میل به مصرف الکل و قهوه و نیکوتین را کم کند. به گفته محققان دلیل اعتیاد به الکل یا نیکوتین یا کافئین نتیجه‌ای است که فرد در انتها به آن می‌‌رسد. در بازی بلوک‌ها هم سیستم بینایی و مغزی درگیر می‌شود و برای رسیدن به نتیجه انتهایی هماهنگ عمل می‌کنند.

تداوم گرایش به این بازی به نظر می‌رسد میل به مصرف مواد غذایی اعتیادآور را کم می‌کند. محققان می‌گویند هر بازی دیگری از جمله canday crash هم همین تاثیر را می‌تواند داشته باشد. در سال ۲۰۱۴ گروهی از محققان دانشگاه Playmouth این موضوع را به اثبات رساندند.

ماه گذشته نیز تحقیقی که مشروح آن Psyhobgical Science منتشر شد نشان داد این بازی می‌تواند عوارض ناشی از نشانگان بعد از سانحه را کاهش دهد. البته باید مراقب اعتیاد به بازی‌های رایانه‌ای هم بود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *