آیا پس از حمله قلبی ترک سیگار فایده ای دارد؟

آیا پس از حمله قلبی ترک سیگار فایده ای دارد؟

فایده ترک سیگار بعد از مشکلات قلبی

سیگار برای انسان سالم بسیار مضر است چه برسد به افرادی که بیمار هستند بخصوص بیمارانی که مشکلات قلبی دارند در مطلب زیر تاثیر و فواید ترک سیگار پس از حملات قلبی گفته شده است.

محققان دانشگاه واشنگتن اعلام کردند که ترک سیگار بعد از حمله قلبی، مزیت‌های فوری و مفید زیادی برای این بیماران دارد. به نظر آنان، درد قفسه سینه کم‌تر، کیفیت بهتر زندگی روزانه و بهبود سلامت روان از مزایای این کار است. بعضی از این مزیت‌ها خودشان را تا یک ماه بعد از ترک سیگار نشان می‌دهند

و بعضی مزیت‌ها بعد از یک سال بروز پیدا می‌کنند.این محققان در این مطالعه که در مجله Circulation چاپ شده است، برای بررسی وضعیت قلبی سالمندان، وضعیت آنژین آن‌ها را بررسی کردند و از طرف دیگر، از طریق پرسشنامه‌ها سلامت روان و کیفیت زندگی روزانه آنان را زیر نظر قرار دادند

.یکی از مهم‌ترین شاخص‌هایی که نشان می‌دهد بیماران بعد از حمله قلبی چه وضعیتی پیدا می‌کنند، دفعات و شدت مشکل آنژین است؛ این درد یا سنگینی می‌تواند به دست چپ و گردن سرایت پیدا کند و گاهی اوقات باعث تهوع و تنگی نفس می‌شود.

بر اساس گزارش این محققان، ۴ هزار بیمار مورد بررسی قرار گرفتند که ۴۶ درصدشان سیگار را در اولین سال بعد از حمله قلبی ترک کرده بودند. این افراد دوره بهبود بهتری را نسبت به دیگران تجربه کرده بودند و کم‌تر با مشکل آنژین مواجه شده بودند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.