بررسی علمی خارش واژن و نحوه درمان آن (2)

بررسی علمی خارش واژن و نحوه درمان آن (2)

علت خارش واژن چیست؟

در قسمت دوم این عنوان به حساسیت های پوستی می پردازیم که این عامل میتواند یکی از دلیل های خارش پوستی و خارش واژن باشد که در مطلب زیر بیشتر در این مورد توضیح داده شده است.

درماتیت تماسی نوعی التهاب پوستی است که به دلیل آلرژی نسبت به بعضی محصولات خاص ایجاد می‌شود. در واقع، درماتیت تماسی ممکن است بعد از برخورد با هر چیزی که معطر باشد یا دارای مواد افزودنی باشد، مثل کاندوم‌ها و روان‌کننده‌ها، اتفاق بیافتد و علاوه بر خارش در ناحیه واژن ممکن است با قرمزی،

تورم و ضخیم شدن پوست همراه باشد. البته در بعضی موارد هم می‌تواند بعد از اصلاح موهای بدن بروز پیدا کند. اگر این التهاب در ناحیه واژن شما را آزار می‌دهد، از شوینده‌های بهداشتی ضدحساسیت برای شست‌وشوی لباس‌ها استفاده کنید تا مطمئن شوید هیچ ماده شیمیایی تحریک‌کننده‌ای با بدن‌تان تماس پیدا نمی‌کند.

ضمن این‌که به یاد داشته باشید حتی دستمال‌های توالت رنگی یا معطر هم می‌توانند مشکل ایجاد کنند. در نهایت باید اضافه کنیم که اگر نسبت به اصلاح موهای بدن حساسیت دارید، بهتر است مدتی این کار را انجام ندهید. اختلالات پوستی ژنتیکی مثل پسوریازیس یا اگزما می‌توانند باعث قرمزی و خارش همراه

با حالتی مثل جوش در ناحیه تناسلی بدن شوند. اگر به هر یک از این حالت‌ها مبتلا شدید، استروئید خفیف مثل هیدروکورتیزون می‌تواند ناراحتی شما را کمتر کند. ضمنا اگر متوجه شدید که این مشکل یک هفته ادامه پیدا کرده و بهبودی نیافته است، حتما به پزشک‌تان بگویید تا درمان تازه‌ای برای شما در نظر بگیرد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.