بررسی علمی خارش واژن و نحوه درمان آن (3)

بررسی علمی خارش واژن و نحوه درمان آن (3)

علت خارش واژن چیست؟

در قسمت سوم این عنوان به عدم رعایت بهداشت بعد از رابطه جنسی اشاره کرده است و کسانیکه موهای زائد بدن خود را اصلاح نمی کنند به بیماری های مقاربتی و انواع عفونت ها مبتلا می شوند.

لازم نیست که به شما بگوییم اما همان‌طور که می‌دانید، رابطه جنسی مراقبت‌نشده می‌تواند به بیماری‌های مقاربتی منجر شود، و همین بیماری‌ها مثل کلامیدیا، تبخال، تریکومونا و سوزاک، می‌توانند باعث خارش واژن شوند. ضمنا کسانی که بهداشت واژن را رعایت نمی‌کنند و اصلاح موهای این ناحیه را جدی نمی‌گیرند،

ممکن است با انگل‌ها یا شپش‌های ناحیه تناسلی مواجه شوند که خارش ایجاد می‌کنند. در واقع، در هر کدام از این وضعیت‌ها، خارش یا احساس سوزن‌سوزن شدن، می‌تواند به درد و سوزش شدید تبدیل شود. به همین دلیل اگر خارش واژن‌تان با علائم شایع بیماری‌های مقاربتی مثل سوزش در حین ادرار همراه شد،

حتما به پزشک مراجعه کنید تا داروهای لازم را دریافت کنید. هر زمانی که سطح هورمون‌های شما دچار تغییر یا نوسان شود، مثلا در طول دوره قاعدگی، بارداری، یائسگی یا وقتی که از داروهای ضدبارداری استفاده می‌کنید، ممکن است خارش واژن را تجربه کنید. خشکی یکی از شاخص‌های دیگری است که به‌خاطر تغییر در هورمون‌ها می‌تواند باعث درد شود.

محصولات بهداشتی‌ای که در طول دوره قاعدگی استفاده می‌کنید، اغلب حاوی عطرها یا رنگ‌هایی هستند که می‌توانند باعث بدتر شدن ناراحتی شما شوند. اگر متوجه شدید این محصولات واقعا باعث آزارتان می‌شوند، از محصولاتی استفاده کنید که از پنبه‌های ارگانیک تهیه شده باشند، چون کمتر باعث تحریک واژن می‌شوند. ضمن این‌که هر کدام از این تغییرات هورمونی می‌توانند با مراجعه به پزشک و استفاده از کرم‌های موضعی درمان شوند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *