رابطه مستقیم سدیم با بیماری ام اس

رابطه مستقیم سدیم با بیماری ام اس

رابطه سدیم و بیماری ام اس

مطلب زیر شامل ارتباط مستقیمی میباشد که بین سدیم و بیماری ام اس می باشد مطالب جالب توجه ای برای بیماران مبتلا به ام اس قرار داده شده است و همچنین علائم اولیه بیماری ام اس نیز بیان شده است.

بیماران مبتلا به ام‌اس باید مراقب مصرف سدیم باشند! یکی از مطالعات منتشرشده در مجله Neurology نشان می‌دهد که هرچه میزان سدیم در رژیم غذایی افراد مبتلا به ام‌اس بیشتر باشد، این بیماران با مشکل بیشتری مواجه خواهند شد. در واقع، احتمال عود کردن بیماری در بین آنان بیشتر می‌شود،

خطر بروز ضایعات جدید هم افزایش پیدا می‌کند. علاوه بر این، دلیل دیگری هم هست که بیماران ام‌اس باید به آن توجه کنند. سدیم اضافی در رژیم غذایی می‌تواند فشار خون را بالا ببرد و احتمال ابتلا به بیماری قلبی را بیشتر کند. توصیه متخصصان به افراد سالم این است که روزانه کمتر از ۲۴۰۰ میلی‌گرم سدیم استفاده کنند،

در حالی که این میزان برای افراد مبتلا به بیماری قلبی به کمتر از ۱۵۰۰ میلی‌گرم در روز می‌رسد. افرادی که با بیماری ام‌اس درگیر هستند، باید نان سفید، برنج سفید و غلات صبحانه سرد را از لیست مواد غذایی‌شان کنار بگذارند. این کربوهیدرات‌های فرآوری‌شده که سریعا قند خون را افزایش می‌دهند،

به قلب (خصوصا زنان) آسیب می‌رسانند. در یکی از مطالعات Archives of Internal Medicine مشخص شد که زنانی که بیشترین میزان مصرف از کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده را دارند، با خطر بالای ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب مواجه هستند. پزشکان می‌گویند که وقتی کسی با بیماری ام‌اس درگیر است، باید از خودش مراقبت کند تا به بیماری قلبی و دیابت مبتلا نشود.

علائم ام اس چیست؟ چه کسانی در معرض خطر ابتلا به ام اس هستند؟ نشانه های اولیه و مهم بیماری ام اس کدامند؟ پاسخ این سوالات و همه چیز درمورد بیماری ام اس را در ادامه می خوانید.

بیماری ام اس چیست؟

این بیماری مختص اعصاب مرکزی بوده ( مغز و نخاع ) و ایجاد لکه های سفید یا پلاکهای متعددی در مغز می کند.

پلاکها گویای سفت شدگی غلافهای سلولهای (میلین ها) عصبی مغز می باشند, که این سفت یا سخت شدگی جلوگیری از انتشار جریان الکترو شیمیایی رشته های عصبی و اختلال در حرکات می شود.

به همین دلیل در نتیجه فرمانی که از مغز صادر می شود براحتی به اعضاء و ماهیچه ها نمی رسد و کار براحتی انجام نمی شود. مغز فرمانده, کل بدن بوده و در جایگاه رفیعی قرار دارد. شخص باید دقیقا این اندام مهم و حیاتی را بشناسد و حداکثر مراقبت را از این اندام مهم بنماید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.