راهکارهای کاهش وزن با داشتن نتیجه معکوس

راهکارهای کاهش وزن با داشتن نتیجه معکوس

راهکارهای کاهش وزن بطور اساسی

گاهی اوقات از دیگران راهکارهای کاهش وزن آنها را میگیرید ولی ممکن است که این راهکارها زنگ خطری برای لاغری شما محسوب گردد بطور مثال شاید راهکارهای آنها ویژه اندام آنها بوده و تاثیری بر روی شما نداشته باشد و نتیجه ای کاملا بالعکس و معکوس برای شما داشته باشد در زیر به ۴ راهکار کاهش وزن که برای شما نتیجه معکوس داشته را قرار داده ایم.

اگر شما هم در حال کاهش وزن هستید یا اینکه قصد کاهش وزن خود را دارید، ممکن است لیست طولانی از ترفندها و نکات تغذیه‌ای جمع‌آوری کرده باشید. اگر بدانید برخی از این نکات و مواد غذایی باعث چاقی شما می‌شود، حتما شگفت زده خواهید شد. برخی از افراد زمانی که به دنبال کاهش وزن خود هستند، بدون آگاهی کافی تمامی تلاش‌های خود را خراب می‌کنند. در این مقاله قصد داریم به این رویکردها بپردازیم.

راهکارهای کاهش وزن
۱.شما یک شام دلچسب میل می‌کنید:

برای بیشتر افراد،شام بزرگ‌ترین وعده غذایی است. اما مصرف یک بشقاب پر از مواد غذایی در شام، می‌تواند هورمون‌های گرسنگی شما را بیشتر کند. همچنین مصرف مواد غذایی زیاد در وعده شام می‌تواند با خواب شما تداخل کند و باعث شود روز بعد مواد غذایی بیشتری مصرف کنید. بهترین انتخاب در اینگونه موارد این است که مصرف خود را کاهش دهید. خوردن بیش از حد در وعده شام یا عصرانه باعث می‌شود صبح زود میلی به خوردن غذا نداشته باشید اما بقیه روز را احساس گرسنگی کنید. همین امر موجب می‌شود مواد غذایی بیشتری مصرف کنید و چاق‌تر شوید. همانطور که گفتیم بهترین روش حفظ تعادل در مصرف است. برای اینکه بتوانید اشتهای خوبی در وعده صبحانه داشته باشید، متخصصان پیشنهاد می‌کنند عصرانه کمتری بخورید.سپس در وعده صبحانه از مواد و منابع سالمی همچون پروتئین و چربی مفید مانند تخم مرغ، آووکادو، نان کامل یا سبوس دار، میوه و لبنیات استفاده نمایید.

راهکارهای کاهش وزن
۲.وعده‌های منظم غذایی ندارید:

این نوع رژیم غذایی می‌تواند باعث افزایش وزن شما شود. متخصصان همیشه پیشنهاد می‌کنند که وعده‌های غذایی منظمی داشته باشید. وقتی متخصصان از افراد خواستند وعده‌های غذایی خود را سر ساعت مشخص و بر اساس برنامه ریزی دقیق مصرف کنند، متوجه شدند که آن‌ها ۳ ساعت بعد از مصرف مواد غذایی، کالری بیشتری سوزانده بودند. این تحقیق به خوبی نشان می‌دهد که یک وعده منظم غذایی می‌تواند در کاهش وزن افراد و سوزاندن کالری مفید باشد. همچنین متخصصان معتقدند افراد گرایش بیشتری به خوردن دارند. هرچقدر تعداد زمان‌هایی که شما ماده غذایی را دریافت می‌کنید بیشتر باشد، فرصت بیشتری برای پرخوری خواهید داشت. سعی کنید به وعده‌های غذایی سه گانه در روز پایبند باشید. بهتر است وعده غذایی صبحانه کامل‌تر بوده و دو وعده دیگر به ترتیب بعد از ظهر و عصر باشد. منابع سالم ، پروتئینی و چربی‌های مفید می‌تواند شما را سیرتر نگه دارد. بهتر است کمی حس گرسنگی داشته باشید. اگر در طول روز مواد بیشتری مصرف کنید، بدن شما نیز به زمان بیشتری نیاز دارد تا خود را با این تغییر وفق دهد.

راهکارهای کاهش وزن
۳.کالری‌های خود را می‌شمارید:

شمردن دقیق تمامی کالری‌هایی که وارد بدن شما می‌شوند همیشه امکان پذیر نیست. حتی اگر بتوانید اینکار را به درستی انجام دهید، مطالعات اخیر نشان می‌دهد که رویکرد قدیمی “تعادل کالری” یا تلاش برای سوزاندن کالری بیشتر نسبت به کالری مصرفی، بهترین رویکرد برای کاهش وزن نیست. به جای شمردن کالری‌ها، بهتر است از یک رژیم مدیترانه‌ای استفاده کنید. این رژیم بر روی موادواقعی تمرکز دارد. تحقیقات انجام شده نشان می دهد که یک رژیم غذایی با موادی همچون گیاهان، ماهی ، آجیل‌ها و روغن سبزیجات مواد دیرهضمی را برای بدن فراهم می‌کنند. همین امر موجب می‌شود سلول‌های ذخیره کننده چربی بسته شده و از نوسانات قند خون تولید کننده چربی جلوگیری شود.

راهکارهای کاهش وزن
۴.اهداف کوتاه مدت برای خود تنظیم می‌کنید:

ثبت ملی کنترل وزن تخمین می‌زند تنها ۲۰ درصد از افراد رژیمی، موفق به حفظ وزن از دست رفته خود برای بیش از یک سال می‌شوند. خوب حتما از خود می‌پرسید چرا؟ دلیل آن بسیار ساده است. بیشتر افراد برای کاهش وزن خود به رژیم‌ها و ترفندهایی روی می‌آورند که کوتاه مدت است. بنابراین بعد از یکسال، دوباره وزن به حالت عادی خود بر می‌گردد.افرادی که موفق به کاهش وزن خود شده‌اند، بدن خود را به عادت‌های غذایی سالم و بلند مدت وفق داده‌اند. بهتر است به جای رژیم‌های غذایی سخت و کوتاه مدت، بدن خود را به مواردی عادت دهید که انجام آن برای طولانی مدت آسان باشد. ابتدا لیستی از نواحی مشکل دار در رژیم غذایی خود ایجاد کنید. سپس سعی کنید تا جایی که می‌توانید مشکلات را رفع نمایید. به عنوان مثال، اگر همیشه عادت دارید قبل از رفتن به رختخواب از تنقلات استفاده کنید، بهتر است به جای حذف آن، مقدار مصرفی خود را کاهش دهید. کاهش تدریجی می‌تواند بسیار مفید باشد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.