روزانه چه مقدار باید غذا بخوریم؟

روزانه چه مقدار باید غذا بخوریم؟

روزانه مواد غذایی زیادی وارد بدنمان می شوند اما گاهی اوقات یشتر از حد مورد نیاز بدنمان غذا می خوریم گاهی اوقات کمتر. از نظر متخصصین تغذیه بدنمان به چه میزان کالری در طول روز نیاز دارد و منابع غذایی مفید پیشنهادی در این زمینه کدامند؟

اکثر مردم به این توجه می‌کنند که چه می‌خورند، در حالی که مسئله مهم‌تر این است: چه‌قدر می‌خورید؟ به عبارتی دیگر، می‌شود از همه غذاها در حد معتدل خورد. با این‌که شاید رعایت این حد اعتدال آسان به نظر برسد، اما اتفاقا کار سختی است. پس سعی کنید یک رژیم غذایی دقیق انتخاب کنید و برای یک تا دو هفته دقیقا به آن عمل کنیدو واقعا مقدار اصلی غذاهایی که می‌خورید را اندازه‌گیری کنید.بعضی از متخصصان تغذیه معتقدند که در سال‌های اخیر تبلیغات غذاها و رژیم‌های غذایی ضدکربوهیدرات خیلی گسترده شده است. اما مردم باید بدانند که همه کربوهیدرات‌ها بد نیستند؛ حتی بعضی از آن‌ها ضروری‌اند. کربوهیدرات درون غلات سبوس‌داری که فیبر بالایی هم دارند،منبع اصلی انرژی بدن را تامین می‌کند، برای درمان بیماری‌ها مفیدند و در کنترل قند خون نقش مهمی دارند.

بعضی از تحقیقات نشان می‌دهند که فیبر غلات سبوس‌دار توانایی خاصی در محافظت از بدن در برابر بیماری‌های مزمن دارد، حتی بیشتر از فیبر سبزیجات.اگر هر شب قبل از ساعت شام،مقداری میان‌وعده یا تنقلات بخورید، تاثیر زیادی بر وضعیت رژیم غذایی شما می‌گذارد و خیلی‌ها این تاثیر را جدی نمی‌گیرند. طبق آمار، ۲۵ درصد کل کالری مصرفی افراد را همین میان‌وعده‌ها و تنقلات تشکیل می‌دهد. پس بهتر است که از غذاهایی در این میان‌وعده‌ها استفاده کنید که باعث کاهش وزن شوند، یا حداقل اضافه‌وزن ایجاد نکنند.

بایستی به خاطر داشته باشیم که احتیاجات انسانها بر حسب سن و شغل و شرایط محیطی و جغرافیایی تفاوت دارد، اما به هر حال یک انسان عادی باید حدود ۲۵۰۰ کالری را به صورت روزانه مصرف کند و این میزان در ورزشکاران به چیزی حدود ۴۰۰۰ کالری افزایش می‌یابد. به خصوص که در افراد ورزشکار و پرتحرک باید مواد قندی و نشاسته‌ای افزایش داده شود و چربی نیز به میزان کمی افزایش یابد. همچنین میزان در این افراد باید افزایش یابد. در ضمن تمامی افرادی که به کارهای فکری مشغولند نیز به میزان انرژی بیشتری نسبت به انسانها عادی نیاز دارند. به خصوص نوجوانان به خاطر رشد بدنشان به مواد منظم و متناسب بیشتری احتیاج دارند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *