فواید شمارش کالری برای رسیدن به تناسب اندام

فواید شمارش کالری برای رسیدن به تناسب اندام

شمارش کالری کمک زیادی به شما در بررسی میزان کالری دریافتی روزانه تان خواهد کرد. اگر نمی توانید میزان کالری دریافتی خود را بشمارید بهتر است از غذاهای بسته بندی شده کمک بگیرید. برچسب روی جعبه های این مواد غذایی کالری آنها را به شما نشان میدهد.

بعضی افراد برای این‌که مراقب کالری‌هایی باشند که دریافت می‌کنند و برای شمارش کالری‌ها، به سمت غذاهای بسته‌بندی‌شده و آماده‌ای می‌روند که کالری‌شان از قبل بر روی محصول ثبت شده باشد، و از غذاهای خانگی دوری می‌کنند. به نظر متخصصان، علاوه بر این‌که این غذاهای آماده و بسته‌بندی‌شده از نظر ارزش تغذیه‌ای تقریبا صفر هستند،

نسبت به غذاهای کامل، کالری‌های قابل جذب بیشتری دارند! در واقع کسانی که از غذاهای کامل استفاده می‌کنند، همه کالری‌ها را دریافت نمی‌کنند، چون بدن انسان همه کالری‌های غذاهای کامل را جذب نمی‌کند. مطالعات اخیر نشان می‌دهند بدن انسان فقط حدود ۲۰ درصد از کالری مغزها را دریافت می‌کند؛ اما افرادی که فقط به کالری‌ها دقت می‌کنند، به‌خاطر شهرت مغزها به پُر کالری بودن، از همه مغزها فاصله می‌گیرند و به‌جای آن‌ها از غلات صبحانه تصفیه‌شده استفاده می‌کنند. اما در حالی که برچسب روی جعبه‌های غلات صبحانه کالری کمی را نشان می‌دهند، بدن‌تان کالری خیلی بیشتری دریافت خواهد کرد، چون بدن انسان از کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده کالری بیشتری جذب می‌کند. ضمن این‌که با کنار گذاشتن مغزها، فیبرها و چربی‌های سالم آن‌ها را نیز از دست خواهید داد که برای تناسب اندام مفید هستند.

حتی اگر شما  نمی توانید  یا نمی خواهید  کالری هر غذایی که می خورید  (وعده ی اصلی یا میان وعده ) را شمارش کنید به توصیه های  زیر در مورد  کنترل سایز  وعده های  غذایی عمل کنید. این توصیه  به شما نشان می دهد که یک وعده ی غذایی با اندازه ی خوب و سلامت چه  خصوصیاتی  دارد. با رعایت  این مطالب می توانید مقدار کالری مصرفی خود را بدون شمارش کالری کنترل کنید:

·        اندازه ی یک توپ تنیس: یک فنجان غذا معادل یک توپ تنیس است که برای یک وعده ی سروینگ از غذاهایی مانند  پاستا، غلات صبحانه و ماست توصیه می شود .

·        مستقیماً غذا را از ظرف  حاوی آن نخورید: این کار سبب پرخوری شما می شود  چون دقیقاً نمی دانید  چه مقدار غذا می خورید. به جای آن مقدار یک وعده ی سروینگ از غذاهایی مانند  بادام ، چیپس سویا یا سایر اسنک  ها را به یک بشقاب منتقل کنید تا از مقدار غذایی که می خورید آگاه شوید.

·       از بشقاب های کوچک استفاده کنید: به ذهن خود یک ترفند بزنید تا فکر کند  که غذای زیادی خورده اید. اگر سایز  بشقاب را کوچک کنید برای مثال  مقدار کمتری سالاد  خواهید خورد  اگر سایز  بشقاب را کم کنید یک وعده ی غذایی سالم  بنظر خیلی بزرگ  می رسد و ذهن شما را ارضاء می کند.

·       رفع اشتها  با استفاده از غذاهای مغذی:یک ساعت قبل از وعده ی غذای اصلی مقداری از حجم معده ی خود را با  یک غذای حجیم کم کالری اما دارای  مواد مغذی پر کنید. برای مثال  قطعاتی از کرفس را  با یک قاشق چایخوری  کره ی بادام زمینی بخورید در این صورت  در هنگام غذای اصلی اشتهای  کمتری به خوردن غذا خواهید داشت .

 


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *