شیردهی مادران مبتلا به ایدز مجاز است؟

شیردهی مادران مبتلا به ایدز مجاز است؟مادران مبتلا به ایدز آیا قادر به شیردادن هستند؟

بسیاری از مادران شیرده هستند که مبتلا به اچ ای وی مثبت یا همان بیماری ایدز هستند این سوال مطرح می شود که ایا این مادران مجاز هستند که به نوزادان خود شیر دهند یا خیر ؟ که در مطلب زیر به این سوال پاسخ داده شده است.

زنان مبتلا به HIV مثبت، می‌توانند به فرزند خود شیر دهند. متخصصان معتقدند درمان‌های پیشگیرانه ضدویروسی می‌تواند از بروز عفونت ایدز در بدن شیرخوار پیشگیری کند. بر اساس تحقیقی که در مجله پزشکی لانست منتشر شده است، درمان ۱۲ ماهه با ضد ویروس می‌تواند احتمال انتقال ویروس ایدز را به ۴/۱ درصد برساند که پایین‌ترین حد امکان انتقال است.

محققان مرکز ملی سلامت و تحقیقات پزشکی فرانسه (انسرم) در بررسی‌های خود بین سال‌های ۲۰۱۲-۲۰۰۹ روی ۱۳۳۶ کودک که از مادران مبتلا به ایدز در ۴ کشور آفریقایی متولد شده بودند، متوجه شدند مصرف داروهای ضدویروس می‌تواند از ابتلا و مرگ زودهنگام شیرخوار از ایدز پیشگیری کند. در زمان مطالعه ۱۷ شیرخوار

از گروهی که تحت مطالعه بودند و برخی داروی lamirudine و برخی مشتقات lopinovir-ritonavir مصرف می‌کردند دچار عفونت شدند. این بدان معنی است که احتمال انتقال ویروس حتی با مصرف داروهای ضدویروس در دوران شیردهی به صفر نمی‌رسد اما استفاده از درمان‌های پیشگیری‌کننده می‌تواند احتمال آن را بسیار کاهش دهد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *