تاثیرات مختلف داروهای ضدافسردگی بر بیماران

تاثیرات مختلف داروهای ضدافسردگی بر بیماران

می خواهیم از تاثیرات مصرف داروهای ضدافسردگی بر کیفیت زندگی بیماران مبتلا به این عارضه بیشتر بدانیم. برخی افسردگی ها شدید هستند و نسبت به درمان این عارضه مقاوم هستند. درمان با این داروها مراحل مختلفی داردکه درادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

روشی برای تشخیص افسردگی و درمان آن.

دانشمندان کالج کینگز لندن توانسته‌اند نوعی آزمایش خون را طراحی کنند که با دقت و اعتبار بالایی پیش‌بینی می‌کند که آیا بیماران مبتلا به افسردگی نسبت به داروهای رایج ضدافسردگی واکنشی نشان خواهند داد یا خیر. براساس گزارشی که در The International Journal of Neuropsychopharmacology منتشر شده است، این پیش‌بینی می‌تواند دوره جدیدی از درمان‌های شخصی را برای افراد مبتلا به افسردگی آغاز کند.

تقریبا نیمی از بیماران مبتلا به افسردگی نسبت به مصرف فاز اول داروهای ضدافسردگی واکنش نشان نمی‌دهند و حدود یک‌سوم آنان نسبت به همه درمان‌های دارویی مقاومت می‌کنند. دانشمندان معتقدند که با به‌کارگیری این آزمایش، بیماران می‌توانند خیلی سریع‌تر و قبل از این‌که بیماری‌شان شدت بیشتری پیدا کند، به استراتژی‌های مختلف مقابله با افسردگی از جمله استفاده از داروهای ضدافسردگی ترکیبی دسترسی داشته باشند. دانشمندان در این آزمایش خون، دو نشانگر زیستی را در نظر گرفته‌اند که التهاب خون را اندازه‌گیری می‌کند، چون سطح بالایی از التهاب با واکنش ضعیف‌تر نسبت به داروهای ضدافسردگی مرتبط است. این دو نشانگر، فاکتور مهارکننده مهاجرت ماکروفاژ (MIF) و اینترلوکین (IL) نام دارند که به کمک دانشمندان می‌آیند. مسئولان این مطالعه می‌گویند که شناسایی نشانگرهای زیستی خاصی که واکنش نسبت به درمان را پیش‌بینی می‌کنند، برای کاهش عواقب اجتماعی و اقتصادی ناشی از افسردگی واقعا حیاتی است و البته کیفیت زندگی بیماران مبتلا به افسردگی را هم بهتر می‌کند.

 

همچنین پیشنهاد می کنیم مطلب زیر را نیز بخوانید:

نحوه برخورد با افراد افسرده


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.