طرز تهیه خمیر هزارلا ویژ پخت انواع شیرینی و غذا

طرز تهیه خمیر هزارلا ویژ پخت انواع شیرینی و غذا

طرز تهیه خمیر هزارلا

مطلب زیر آموزش و طرز تهیه خمیر هزارلا را برای شما قرار داده است این خمیر هزارلایه دارای تعدادی ورقه های سبیار نازک میباشد که میتوان با این خمیر شیرینی و پای های بسیار خوشمزه ای تهیه کرد.در ضمن بهتر است بدانید که این خمیر نیاز به مواد خاصی ندارد

طرز تهیه خمیر هزارلا ویژ پخت انواع شیرینی و غذا

آرد ۲ لیوان  .  کره ۲۲۰ گرم  .  آب ۱/۲ لیوان  .  نمک ۱/۲ قاشق چایخوری  .  شکر مقداری

 

طرز تهیه خمیر هزارلا ویژ پخت انواع شیرینی و غذا

کره را در دمای اتاق قرار دهید تا نرم شود.

آرد را داخل کاسه ای بریزید و میان آرد را با دست گود کنید سپس آب ، نمک و ۱/۴ کره نرم شده را به آرد اضافه کنید و آرام مخلوط کنید تا زمانی که خمیر نرمی بدست بیاید ( تا زمانی مخلوط کنید که خمیر چسبنده نباشد ) ، خمیر را داخل کیسه فریزر بگذارید و ۱ ساعت در یخچال استراحت دهید.

روی سطح کار مقداری آرد بپاشید ، خمیر را پهن کنید و باقی مانده کره را روی خمیر بریزید و مجدد مخلوط کنید ( خمیر را ورز ندهید ) ، روش ورز دادن خمیر هزارلا با خمیرهای دیگر متفاوت است ، نباید با دست خمیر را بکوبید یا فشار دهید بلکه باید در جهت های مختلف خمیر را تا بزنید، وقتی ضخیم شد مجدد پهن کنید و مجدد تا بزنید ، حداقل ۵ بار در هر بار باید این کار را انجام دهید.

خمیر را مجدد داخل کیسه فریزر بگذارید و ۳۰ دقیقه داخل یخچال استراحت دهید ، مراحل تا زدن خمیر را ۲ بار دیگر نیز تکرار کنید ( یعنی ۲ مرحله دیگر باید خمیر را تا بزنید و استراحت دهید ) ،  با این روش خمیر پوک شده و پس از پخت لایه های خمیر مشخص میشود.

خمیر آماده را میتوانید چند تا بزنید سپس داخل کیسه فریزر بگذارید و تا چند روز در یخچال نگهداری کنید ، این خمیر مناسب برای انواع شیرینی ها مانند زبان ، دانمارکی ، ناپلئونی ، انواع دسر ، انواع غذاها و … است.

یک نوع شیرینی : خمیر آماده را روی سطحی که آرد پاشی کرده اید پهن کنید و با تا زدن به صورت رول درآورید سپس به شکل رولت برش بزنید ، روی سطح خمیر را با آب مرطوب کنید و شکر بپاشید ، شیرینی ها را داخل سینی فر بچینید و به مدت ۵ – ۱۰ دقیقه داخل فر با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد قرار دهید تا پخته و طلایی شوند ( دقت کنید که فر پیش از قرار دادن شیرینی باید روشن شده و داغ باشد ).

نکته ها : در تمام مراحل کار خمیر باید سرد باشد ، در صورتی که خمیر بیش از حد نرم شد ۱۰ دقیقه داخل فریزر قرار دهید تا خودش را بگیرد ، خمیر را به هیچ عنوان ورز ندهید ، تمام موادی که استفاده میشود حتی دستها باید سرد باشند ، یکی از رازهای تهیه خمیر هزارلا سرد بودن خمیر و لوازم در طی مراحل کار است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *