طرز تهیه مربا خیار + خواص فوق العاده خیار برای بدن

طرز تهیه مربا خیار + خواص فوق العاده خیار برای بدن

طرز تهیه مربا خیار

مطلب زیر به طرز تهیه مربا خیار می پردازد این مربا سبیار خوشمزه و فوق العاده می باشد همچنین خواص بسیار زیادی برای بدن فرد دارد که در زیر به تمامی این خواص اشاره میکنیم امیدوارم که به تمامی نکاتی که در مورد مربا خیار اشاره شده بدقت بخوانید و آنها را در هنگام تهیه این مربا بکار ببرید امیدوارم که از طعم فوق العاده این مربا راضی باشید.

مواد لازم :
خیار ریز : ۱ کیلو
شکر : ۱ کیلو
آب : ۳ پیمانه
گلاب و هل درسته :    کمی
آب آهک : به مقدار لازم

طرز تهیه :
خیارها را شسته و در آب و نمک قرار می دهیم تا نرم شوند.
سپس آنها را می شوییم تا نمکشان برود.
سپس آنها را مدت ۴ ساعت در آب آهک قرار داده و ۴ ساعت دیگر در آب سرد قرار می دهیم.
چند بار آب آن را عوض می کنیم.
خیارها را ۱۰ دقیقه در آب داغ می جوشانیم و ۱۰ دقیقه در آب سرد قرار می دهیم.
سپس آنها را داخل شربت شکری که چند جوش زده، حدود ۲۰ دقیقه می جوشانیم تا قوام بیابد.
بعد گلاب و هل را اضافه می کنیم.

خواص خیار برای بدن

تاثیر مصرف خیار در حفظ سلامت مغز

خیار حاوی نوعی فلاونول ضد التهاب به نام فیستین است که به نظر می رسد نقش مهمی در سلامت مغز ایفا می کند. فیستین در بهبود حافظه و حفاظت از سلول های عصبی در برابر زوال ناشی از افزایش سن موثر است. علاوه بر این، نتایج پژوهشی که بر روی موش های مبتلا به آلزایمر صورت گرفت نشان می دهد که فیستین مانع از اضمحلال حافظه و قدرت یادگیری می شود. بنابراین اگر به فکر سلامت مغزتان هستید بهتر است خیار را در برنامه غذایی خود بگنجانید.
آبرسانی به بدن و رفع تشنگی

از آنجایی که بیش از نیمی از بدن انسان را آب تشکیل می دهد، دریافت آب کافی برای عملکرد طبیعی سیستم های مختلف بدن ضروری است. آب همچنین برای تشکیل بزاق و خنک کردن بدن از طریق تعریق بسیار مهم است. کم بودن میزان آب دریافتی می تواند منجر به کم آبی بدن شود؛ کم آبی بدن نیز در موارد حاد موجب بروز خستگی، لرز و گرفتگی عضلانی می شود.

با توجه به اینکه حدود ۹۶ درصد وزن خیار را آب تشکیل می دهد، به همین دلیل باید آبرسانی به بدن و پیشگیری از کم آبی یا دی هیدریش را از جمله خواص خیار دانست، به ویژه در روزهای گرم تابستان که مقدار زیادی با از بدن دفع کی گردد. شاید جالب باشد که بدانید تاثیر خوردن یک فنجان خیار خرد شده معادل نوشیدن یک لیوان آب است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *