عادات غذایی بد را از خود دور کنید

عادات غذایی بد را از خود دور کنید

اگر می خواهید دچار اضافه وزن نشوید بهتر است عادات غذایی بد و نادرست را ترک کنید. مصرف تنقلات در شب از بدترین عادات غذایی است که اکثر ما به آن مبتلا هستیم. وقتی پای تلویزیون نشسته ایم بهتر است از خوردن هله هوله های مختلف و پرخوری کردن پرهیز کنیم تا باعث چاقی خود نشوید.

همه می‌دانند که هله‌هوله‌ها تاثیر منفی بر اندازه شکم می‌گذارند، اما این مضرات به همین‌جا ختم نمی‌شوند. بعضی از مطالعات اولیه بر روی نمونه‌های حیوانی آزمایشگاهی نشان می‌دهد که مغز موش‌های آزمایشگاهی نسبت به غذاهای خیلی قندی و چرب، حالت اعتیاد پیدا می‌کند و چیزی شبیه اعتیاد به مواد مخدر را برای‌شان به وجود می‌آورد. یکی از مطالعات دیگر هم نشان می‌دهد که خوردن هله‌هوله‌ها در واقع احساس سرخوشی و شادی مفرط را در انسان‌ها تشدید می‌کند.

راه حل:

حذف کردن کامل این خوراکی از برنامه غذایی راه حل مناسبی نیست، چون باعث شدیدتر شدن میل‌تان به خوردن این هله‌هوله‌ها می‌شود. کلید موفقیت در برنامه کاهش وزن، این است که بدانید واقعا چه می‌خواهید و به چه غذاها و خوراکی‌هایی علاقه بیشتری دارید. با شناسایی این غذاها می‌توانید در مواقع خاصی به خودتان اجازه دهید که از این غذاها بیشتر بخورید، ولی نباید هر روز این کار را تکرار کنید.

عادت بد: ولو شدن جلوی بازی‌های ویدیویی همراه با تنقلات!

کسانی که مدت زیادی جلوی تلویزیون ولو می‌شوند، مدام پشت میز کامپیوتر می‌نشینند یا به‌مدت طولانی بازی‌های ویدیویی انجام می‌دهند، نه‌تنها با خوردن بدون فکر تنقلات روبه‌رو هستند، بلکه باید نگران اتفاقات دیگری هم باشند. یک مطالعه جدید نشان می‌دهد نوجوانانی که زیاد بازی ویدیویی انجام می‌دهند، در باقی زمان‌های روز خیلی بیشتر غذا می‌خورند و همین مسئله باعث افزایش وزن آنان می‌شود.
راه حل: بهترین کار این است که وقتی جلوی تلویزیون یا کامپیوتر هستید، هر ۱۵ تا ۳۰ دقیقه وقفه ایجاد کنید و مثلا کمی در اتاق یا خانه قدم بزنید. وقتی هم که برنامه تلویزیونی یا کارتان با کامپیوتر تمام می‌شود، دقت کنید که چه‌قدر غذا می‌خورید تا مشکل پُرخوری پیدا نکنید.

رسم غذا خوردن در شب، ایده ی خوبی برای کم کردن وزن نیست. نتایج آزمایشات انجام شده روی حیوانات، اشتباه بودن این عقیده را اثبات می کند. طبق تحقیقات انجام شده در دانشگاه Northwestern، موش هایی که به جای خوابیدن، بیشتر وقت خود را به خوردن غذاهای چرب می گذراندند، در مقایسه با سایر موش ها، به صورت قابل توجهی دچار افزایش وزن می شدند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *