علائم استرس مخفی در رفتارها

علائم استرس مخفی در رفتارها

گاهی علائم استرس به صورت پنهان در وجود ما نهفته میماند، بدون آن که از این عارضه روحی خبر داشته باشیم بر زندگی مان تاثیرمیگذارد، بد نیست با علائم استرس پنهان آشنا شوید و مانع شدت یافتن آن در رفتارهایتان شوید، استرس بر زندگی شما تاثیرات منفی خواهد گذاشت.

آیا به نظر خودتان، شما جزو افرادی هستید که استرس دارند یا همیشه آرام و خونسرد هستید؟ اگر نمی‌دانید که آیا جزو استرسی‌ها تقسیم‌بندی می‌شوید یا نه، بهتر است چند علایم استرس پنهان که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم را بیشتر بشناسید. ابتلا به میگرن یا سردردهای آخر هفته از علایم استرس پنهان هستند که می‌توان با تنظیم ساعت خواب و خورد و خوراک،تاحدی از پس آن برآمد. برهم خوردن تعادل هورمون‌ها در اثر استرس می‌تواند گرفتگی‌ها و دردهای شدید زیر شکم را در دوران قاعدگی برای خانم‌ها به‌همراه بیاورد. ورزش می‌تواند باعث کاهش استرس و این دردها شود. درد فک و دهان که می‌تواند ناشی از فشردن دندان‌ها (یا دندان قروچه) در اثر استرس روی یکدیگر باشد هم از دیگر علایم استرس پنهان محسوب می‌شود.

مراجعه به دندان‌پزشک در این مورد، بسیار راهگشا است. خواب نامناسب، پریدن از خواب در طول شب، طولانی شدن زمان شروع خواب و احساس خستگی پس از بیداری هم نشانه‌های وجود استرس پنهان در شما هستند. راه رهایی از این مشکل هم داشتن خواب ۸-۷ ساعته در شب و پرهیز از مصرف چای و قهوه، پیش از خوابیدن است.

خونریزی از لثه‌ها در اثر ضعیف شدن سیستم دفاعی بدن به‌خاطر استرس هم می‌تواند نشانه‌ای از وجود استرس در شما باشد. ورزش، خواب کافی و مراجعه به دندان‌پزشک در این مورد هم کارآمد خواهد بود. جوش زدن‌های مداوم و خارش‌های پوستی هم می‌توانند جزو علایم پنهان استرس، طبقه‌بندی شوند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.