علائم معتاد شدن به انواع مسکن ها

علائم معتاد شدن به انواع مسکن ها

آیا مسکن ها اعتیاد آور هستند؟

در مطلب زیر در مورد علائم های اعتیاد نسبت به داروهای مسکن صحبت شده است و این موضوع مود بررسی قرار می گیرد و این سوال مورد توجه قرار گرفته که آیا داروهای مسکن اعتیاد آور هستند؟

به نظر متخصصان، درک تفاوت بین تحمل‌پذیری (tolerance) و اعتیاد بسیار مهم است. مثلا اگر متوجه شدید که دوز مشابهی از یک مسکّن خاص در طول سه ماه گذشته برای‌تان موثر بوده، اما این ماه درد را تسکین نداده است، باید به پزشک مراجعه کنید. پزشک می‌تواند تشخیص دهد که آیا به دوز بیشتر نیاز دارد یا خیر،

و درباره وضعیت مصرف شما تصمیم بگیرد. یکی از ویژگی‌های اعتیاد پیدا کردن نسبت به مسکّن‌ها این است که منجر به بروز رفتارهای غیرمنطقی می‌شود. مثلا کسی که دچار اعتیاد شده، ممکن است هر روز با خودش جرّوبحث کند و به خودش بگوید که امروز می‌تواند بدون دستور پزشک از دوز اضافی استفاده کند

چون روز خیلی سختی را گذرانده است. برخی متخصصان می‌گویند که افراد معمولا زمانی با دردسر مواجه می‌شوند که شروع می‌کنند به خوددرمانی. از دیدگاه پزشکان، یکی از نشانه‌های رایج اعتیاد پیدا کردن نسبت به مسکّن‌ها این است که اگر درد فرد کاملا تحت کنترل باشد، باز هم می‌خواهد که مسکّن بیشتری مصرف کند.

پزشکان، شیوه‌های مختلفی برای تعیین این موضوع دارند که آیا درد فرد تحت کنترل است یا خیر. اعتیاد پیدا کردن نسبت به مصرف مسکّن‌ها زمانی اتفاق می‌افتد که ما تمام زندگی‌مان را تا حدی دور و بر یک ماده شیمیایی یا مخدر سازماندهی می‌کنیم که به مشکلات مختلف منجر می‌شود؛‌ یا زمانی که میزان مصرف ما از مسکَن، بیشتر از آن چیزی می‌شود که برنامه‌ریزی کرده بودیم یا قصدش را داشتیم.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *