علائم کبد چرب در دوران بارداری چیست؟

علائم کبد چرب در دوران بارداری چیست؟

چگونه کبد چرب را در دوران بارداری درمان کنیم؟

در مطلب زیر علائم کبد چرب در دوران بارداری را برای شما عزیزان قرار داده ایم که یکی از محرزترین علائم آن داشتن حالت تهوع در این دوران می باشد . امیدوارم که از مطلب زیر استفاده کنید.

گاهی اوقات در اواخر بارداری، کبد مادر دچار مشکلی می‌شود که هنوز علت اصلی آن مشخص نیست. از علایم ظاهرى آن می‌توان به حالت تهوع و استفراغ، درد شکمی، زرد شدن رنگ پوست و چشم‌ها، تشنگى مداوم، افزایش ادرار و سردرد اشاره کرد. علایم آزمایشگاهى آن نیز پایین بودن قند خون و پلاکت خون و بالا بودن آنزیم کبد است.

این بیمارى، اگر درمان نشود، منجر به از کار افتادگى کبد، خونریزى و در نهایت مرگ مادر و جنین می‌شود. از آنجایی که این بیمارى در اواخر باردارى ممکن است رخ دهد، بهترین روش کمک به بیمار، به دنیا آوردن جنین حتى به کمک القاى باردارى است. شدت این بیمارى معمولا پس از زایمان فروکش می‌کند

و در بارداری‌هاى بعدى رخ نمی‌دهد. در برخى موارد این بیمارى به علت نقص متابولیسم اسید چرب در بدن جنین رخ می‌دهد. به این صورت که آنزیم LCHAD هم در پدر و هم در مادر به صورت نیمه فعال است و درنتیجه در بدن جنین غیر فعال می‌شود. این بیمارى متابولیک در کبد جنین، باعث بروز بیمارى کبد چرب در مادر می‌شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *