فواید مصرف انواع بادام برای لاغری

فواید مصرف انواع بادام برای لاغری

 

از تاثیرات مثبت مصرف انواع بادام بر کاهش وزنتان چه میزان اطلاع دارید؟ این دانه های پرفایده و مغذی می توانند در عضله سازی و چربی سوزی بدنتان به شما کمک زیادی بکنند و انواع بیماری‌های قلبی را از شما دور نگه دارند. در ادامه با کالری و نحوه مصرف انواع بادام برای کاهش وزن آشنا شوید.

مصرف روزانه ۲ اونس بادام زمینی، قدرت ماهیچه‌ها را بالا می‌برد. روغن موجود در این ماده با دادن انرژی به ماهیچه‌ها باعث می‌شود که ماهیچه‌ها گلیکوژن را در خود ذخیره کنند و از روغن گرفته شده از بادام برای آزاد کردن انرژی استفاده کنند.

بادام‌ها منبع فوق‌العاده‌ای از چربی‌های غیراشباع تک‌زنجیره‌ای هستند که تاثیر مثبتی بر روی سلامتی قلبی افراد می‌گذارند. این مغزها از طریق کاهش سطح کلسترول بد خون می‌توانند کمک کنند تا خطر بیماری‌های قلبی را تا حدود زیادی کاهش دهند.نکته مهم دیگر این است که مطالعات مختلفی نشان می‌دهند کسانی که روزانه یک مشت بادام می‌خورند، وزن‌شان در سطح مطلوب باقی می‌ماند و حتی نسبت به کسانی که بادام نمی‌خورند، زندگی طولانی‌تری را تجربه می‌کنند.

در بین حبوباتی مثل نخود و عدس و سویا و بادام‌زمینی، انواع لوبیا از اهمیت بیشتری برخوردارند چون سرشار از فیبر هستند. این دانه‌ها حتی منگنز،‌ فولات، پتاسیم، منیزیم و آهن زیادی دارند و نسبت به گیاهان دیگر، دارای میزان پروتئین خیلی بیشتری هستند.فیبر زیاد و کربوهیدرات‌های پیچیده‌ای که در حبوبات و به‌خصوص لوبیا وجود دارد کمک می‌کنند تا سطح قند خون در وضعیت با ثبات نگه داشته شود و در نتیجه هوس به خوردن زیاد و گرسنگی را تا حد زیادی کاهش می‌دهند.

با این‌که هر فلفل‌دلمه شیرین، تقریبا ۳۵ کالری دارد اما حاوی مواد مغذی زیادی مثل ویتامین A، B۶، C و اسید فولیک است. این مواد مغذی کمک می‌کنند تا میزان بیماری‌های قلبی ناشی از پروتئین هوموسیستین تا حد زیادی کاهش پیدا کند. یک ظرف پاستای تهیه شده از غلات سبوس‌دار، پنیر کم‌چرب، گوجه، روغن زیتون و فلفل دلمه می‌تواند گزینه فوق‌العاده مناسبی برای شما باشد.

کاهش میزان کلسترون بد خون توسط این ماده به بدن کمک می‌کند تا سلامتی و شادابی خود را حفظ کند. تحقیقات دانشگاه بوفالو نشان داده خانمهای ورزشکار دونده‌ای که روزانه کمتر از ۲۰ درصد روغن مصرف می‌کنند بیشتر از کسانی که حداقل ۱۳ درصد روغن مصرف می‌کنند دچار جراحت و آسیب می‌شوندPeter j Horvath  استاد این دانشگاه اظهار می‌کند این مشکل برمی‌گردد به رژیمهای بسیار کم کالری که توسط این خانمها رعایت می‌شود و این رژیم ماهیچه‌‌ها را ضعیف می‌کند‌‌Leslie Bonci مدیر برنامه‌ریزی تغذیه‌ای مرکز پزشکی پیترزبورگ می‌گوید :”چند تکه کوچک آووکادو در روز می‌تواند کمبود روغن را در خانمهایی که نسبت به مصرف روغنها حساسند جبران نماید.”


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *