مبتلا شدن همسران پُرتنش به اختلال افسردگی و اضطراب

مبتلا شدن همسران پُرتنش به اختلال افسردگی و اضطراب

چه کسانی به اختلالات اضطرابی و افسردگی مبتلا میشوند؟

معمولا زندگی های پرتنش عوارض ها و مشکلات بسیار زیادی بهمراه دارد که یکی از از این عوارضها میتواند اختلالات اضطرابی و افسردگی باشد که بر زوج ها تاثیر میگذارد.

بیمارانی که از مشکلات مختلف در زندگی مشترک رنج می‌برند، معمولا پریشان و مضطرب هستند و در برخی موارد مراقبت کردن از سلامتی خودشان را رها می‌کنند. افراد در این شرایط به پزشک مراجعه نمی‌کنند، داروهای لازم را نمی‌خورند یا حتی ورزش کردن را کنار می‌گذارند.

این افراد مراجعه به پزشک را به تاخیر می‌اندازند، چون همیشه در حال دعوا و منازعه با همدیگر هستند. متاسفانه اکثر افرادی که زندگی مشترک ناموفقی را تجربه می‌کنند، با نوعی هرج و مرج یا بی‌نظمی آزاردهنده مواجه هستند که نمی‌توانند در مقابل آن مقاومت کنند. همین بی‌نظمی باعث می‌شود که افراد،

مراقبت از سلامتی را جدی نگیرند و از کنار آن بگذرند. افرادی که زندگی مشترک پُرتنش و پُرفشاری دارند، بیشتر از افراد دیگر به اختلال اضطرابی و افسردگی مبتلا می‌شوند. به گفته متخصصان، زندگی مشترک ناسالم می‌تواند عواقب مختلفی مثل کاهش اعتماد به نفس داشته باشد که معمولا به افسردگی و اختلال اضطرابی منجر می‌شود.

اگر افراد در رابطه ناموفق و ناسالم قرار بگیرند، به مرور زمان احساس بی‌ارزشی می‌کنند. وقتی که احساس بی‌ارزشی شدت زیادی پیدا می‌کند، افراد دیگر به زندگی و شخصیت خودشان اهمیت نمی‌دهند. خود افسردگی و اختلال اضطرابی هم می‌توانند شرایط لازم برای ابتلا به مشکلات مختلف جسمانی را فراهم کنند و ما را در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف و التهاب مزمن قرار دهند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *