نحوه ارتباط با همسر دمدمی مزاج

نحوه ارتباط با همسر دمدمی مزاج

حفظ ارتباط با همسر دمدمی مزاج

گاهی افراد بسیار دمدمی مزاج هستند و بهانه های بیخودی میگیرند و در زندگی مشترک اخلاق باثبتانی ندارند بنابراین در مطلب زیر راهکارهایی برای ارتباط با همچین افرادی گذاشته شده است.

هرچقدر هم که همسرتان را دوست داشته باشید، باز هم این احتمال وجود دارد که گاهی اوقات روی اعصاب‌تان برود! متاسفانه، هرچقدر این اتفاق بیشتر تکرار شود، بیشتر روی شما تاثیر منفی می‌گذارد. دمدمی بودن هر یک از زوج‌ها واقعا می‌تواند رابطه مشترک آنان را با مشکل مواجه کند. با این‌حال راه‌های ساده‌ای وجود دارند که می‌توانند به هر دوی شما کمک کنند.

بعضی از خصلت‌ها و خصیصه‌های ناخودآگاه مردان می‌تواند واقعا زنان را آزار بدهد. کارهایی مثل ول کردن حوله خیس در کف حمام، یا ریختن خرده‌ریزهای غذا در آشپزخانه و…، هر کدام می‌توانند به یک دعوای اساسی منجر شوند. برخی متخصصان توصیه می‌کنند که در این شرایط از چشم‌انداز تازه و متفاوتی به قضایا نگاه کنید.

از خودتان بپرسید که واقعا این موضوعات تا چد حدی اهمیت دارند؟ گاهی اوقات واقعا بهتر است که برخی مسائل را نادیده بگیرید و از کنار آن‌ها بگذرید. گاهی اوقات مقابله کردن با دمدمی بودن واقعا می‌تواند ساده باشد. خیلی آرام و بدون هیجان به همسرتان بگویید که چه چیزهایی شما را آزار می‌دهند و سعی کنید که این کار را بدون درگیری انجام دهید. وقتی که به همسرتان می‌گویید:

«تو همیشه حوله خیست رو همین‌جا ول می‌کنی و می‌ری!»، این جمله می‌تواند کاملا حالت حمله داشته باشد. روان‌شناسان معتقدند که تغییر دادن مسیر تمرکز به سمت احساسات درونی، راه بهتری برای شروع گفت‌وگو در چنین شرایطی است. بنابراین سعی کنید که به‌جای هدف قرار دادن همسرتان، روی احساسات خودتان تمرکز کنید و به بیان آن‌ها بپردازید. این نوع گفت‌وگو می‌تواند به مرکز اصلی مشکل رسوخ کند و مانع از بدخُلقی هر دو طرف شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.