نشانه‌های اولیه بیماری ام‌ اس

نشانه‌های اولیه بیماری ام‌ اس

خطر تشخیص قطعی بیماری ام اس

در مطلب زیر جدیدترین تحقیقات و نتایجی که دانشمندان و محققان در مورد بیماری ام اس کشف کرده اند در مطلب زیر آورده شده است. اصول اولیه این تحقیق در مورد کشف سریع و اولیه بیماری ام اس میباشد.

محققان بیمارستان دانشگاه بازل در مطالعه اخیرشان به نتایج تازه‌ای درباره بیماری ام‌اس دست پیدا کردند. این مطالعه نشان می‌دهد که درمان نشانه‌های اولیه بیماری ام‌اس (مثل بی‌حسی و اختلال در تعادل یا بینایی) با استفاده از داروی اینترفرون بتا-۱b می‌تواند خطر تشخیص قطعی بیماری را کاهش دهد

و احتمال عود کردن بیماری را بعد از تشخیص پایین بیاورد. گزارشی از این مطالعه در مجله Neurology منتشر شده است. در این مطالعه، ۴۶۸ نفر از افرادی مورد بررسی قرار گرفتند که دارای نشانه‌های اولیه بیماری ام‌اس بودند،‌ اما هنوز هیچ تشخیص قطعی درباره آنان به ثبت نرسیده بود.

همه این افراد به‌طور تصادفی به دو گروه تقسیم شدند: گروه اول که از داروی اینترفرون بتا-۱b استفاده می‌کردند و گروه دوم که دارونما برای‌شان در نظر گرفته شده بود.بعد از گذشت ۲ سال یا تا زمان تشخیص قطعی بیماری ام‌اس، گروه دوم نیز از داروی اینترفرون بتا-۱b یا داروهای دیگر ام‌اس استفاده کردند.

نتایج نهایی نشان دادند که احتمال تشخیص قطعی بیماری ام‌اس در کسانی که درمان زودهنگام را با استفاده از داروی اینترفرون بتا-۱b شروع می‌کنند، ۳۳ درصد کمتر از دیگران است. علاوه بر این، مشخص شد که احتمال عود بیماری ام‌اس با مصرف زودهنگام داروی اینترفرون بتا-۱b، ۱۹ درصد کاهش پیدا می‌کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *