هشدار سازمان جهانی بهداشت در مورد سرنگ ها

هشدار سازمان جهانی بهداشت در مورد سرنگ ها

سازمان جهانی بهداشت در مورد استفاده از انواع سرنگ ها به مردم هشدار داد این سازمان به مردم پیشنهاد داد برای تزریق از سرنگ های یکبار مصرف استفاده کنند، سرنگ های مشترک می توانند باعث ابتلای شما به انواع عارضه های خطرناک از جمله هپاتیت و ایدز شوند.

سالانه میلیون‌ها نفر به دلیل استفاده از سرنگ مشترک به بیماریهای عفونی مبتلا می‌شوند و سازمان جهانی بهداشت برای پیشگیری و کاهش شیوع این نوع بیماریها درخواست کرده بیماران تنها از سرنگ‌های یک بار مصرف استفاده کنند. طبق آمار در سال ۲۰۱۴ یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر به ویروس هپاتیت B، ۳۱۵ هزار نفر به هپاتیت C و ۳۳۸۰۰ نفر به ایدز به دلیل استفاده از سرنگ مشترک مبتلا شده‌اند.

سازمان جهانی بهداشت از تمامی پزشکان خواسته اگر دارویی راه درمان خوراکی دارد اقدام به تجویز داروی تزریقی نکنند تا میزان مصرف سرنگ کاهش یابد. در حال حاضر سالانه در جهان ۱۶ میلیارد تزریق انجام می‌شود که تنها ۵ درصد آن مربوط به تزریق واکسن و ۵ درصد مربوط به انتقال خون است. متاسفانه بسیاری از داروها که شکل خوراکی هم دارند به شکل تزریقی استفاده می‌شوند چون بیماران فکر می‌کنند این روش موثر‌تر است در حالی که این باور به کل اشتباه بوده و باید اصلاح شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.