پارکینسون چه رابطه ای با بیماری گوارشی دارد؟

پارکینسون چه رابطه ای با بیماری گوارشی دارد؟

تاثیر مستقیم بیماری پارکینسون با مشکلات گوارشی

طبق تحقیقات جدیدی که انجام شده است محققان به این نتیجه رسیده اند که بیماری پارکینسون باعث تخریب معده و سیستم گوارشی بدن میشود که در مطلب زیر رابطه مستقیم پارکینسون و سیستم گوارشی بدن ذکر شده است.

محققان دانشگاه آرهوس دانمارک در یکی از مطالعات اخیرشان به نتایج تازه‌ای درباره بیماری پارکینسون دست پیدا کردند. براساس نتایج این مطالعه، ممکن است که بیماری پارکینسون با رو به زوال رفتن مغز شروع نشود، بلکه ممکن است در معده شروع شود. این مطالعه نشان می‌دهد که وضعیت دژنراتیو ممکن است

در دستگاه گوارش شروع شود، قبل از آن‌که از طریق عصب واگ به مغز سرایت پیدا کند. عصب واگ، طولانی‌ترین عصب جمجمه‌ای در بدن است که از شکم به مغز می‌رسد. از دهه ۱۹۷۰ میلادی تا اواسط دهه ۱۹۹۰ میلادی، استفاده از روش قطع عصب واگ برای درمان زخم معده رایج بود. محققان از این موضوع شگفت‌زده‌اند

که بیمارانی که فرآیند درمان را با این روش خاص طی کرده‌اند، از ابتلا به بیماری پارکینسون معاف هستند. محققان در این مطالعه، اطلاعات پزشکی تقریبا ۱۵ هزار نفر را تحلیل کردند و متوجه شدند که احتمال ابتلا به وضعیت دژنراتیو در بین کسانی که عصب واگ آن‌ها قطع شده است، کمتر می‌شود.

این نتیجه نشان می‌دهد که ممکن است بیماری پارکینسون در معده شروع شود. علاوه بر این، نکته دیگری هم وجود دارد که ارتباط بین بیماری پارکینسون و دستگاه گوارشی را جدی‌تر می‌کند. محققان می‌گویند که بیماران مبتلا به این پارکینسون معمولا یبوست را در سال‌های پیش از تشخیص ابتلا به این بیماری تجربه می‌کنند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *