پخت کوفته هویج همراه با استفاده از گوشت چرخ کرده

پخت کوفته هویج همراه با استفاده از گوشت چرخ کرده

طرز پخت کوفته هویج

کوفته ها در انواع بسیار متفاوت و گوناگونی تهیه میشود در زیر پخت کوفته هویج را قرار داده ایم  که پای ثابت همه این کوفته ها گوشت چرخ کرده است این کوفته مواد لازم کوفته تبریزی البته با اضافه کردن هویج را دارا میباشد امیدوارم طعم این کوفته هویج را دوست داشته باشید.

مواد لازم

هویج ۵۰۰ گرمرا دوست داشته باشید.

گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
تخم مرغ ۲ عدد
پیاز ۱ عدد
آرد نخودچی ۲ قاشق غذاخوری
دارچین ۱ قاشق چایخوری
نمک و فلفل مقدار لازم
پیاز ۲ عدد
رب گوجه ۲ قاشق غذاخوری
آلو خورشتی مقداری
آب ۲ لیوان
نمک و فلفل مقدار لازم

 

پخت کوفته هویج همراه با استفاده از گوشت چرخ کرده

گوشت چرخ کرده و هویج ها را باهم دو بار چرخ کنید. سپس بهمراه تخم مرغ ، پیاز رنده شده ، نمک ، فلفل ، دارچین و ارد نخودچی داخل کاسه ای بریزید و مخلوط کنید. ( اب پیاز را پس از رنده شدن با دست بگیرید ).

مایه کوفته را خوب ورز دهید تا مواد یکدست شوند و حالت چسبنده داشته باشند. سپس کوفته هایی به اندازه یک گردو از مایه کوفته بردارید و در روغن داغ سرخ کنید.

برای تهیه سس کوفته پیازها را رنده کنید و در روغن سرخ نمایید ، رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و کمی تفت دهید. سپس ۲ لیوان آب ، چند آلوی خورشتی ، نمک و فلفل را اضافه و مخلوط کنید.

وقتی سس شروع به جوشیدن کرد حرارت را کم کنید و کوفته ها را به ارامی داخل سس قرار دهید ( در زمان قرار دادن کوفته سس نباید بجوشد ) ، پس از اینکه سس کوفته غلیظ شد و مقدار کمی از سس ته قابلمه ماند میتوانید کوفته ها را سرو کنید.

نکته ها : در صورتی که احساس کردید مایه کوفته شل است میتوانید ۱ قاشق دیگر آرد نخودچی اضافه کنید. در زمان قرار دادن باید سس به اندازه ای باشد که سر کوفته ها بیرون از سس بماند و زیر سس نرود.

برای: ۴ نفر
حاضر است در : ۷۵ دقیقه
وعده: افطار, شام, نهار
دسته بندی دستور آشپزی : انواع کباب و کوفته
مواد لازم : آرد نخودچی, آلو, پیاز, تخم مرغ, دارچین, رب گوجه فرنگی, گوشت چرخکرده, هویج


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *