پیشگیری از ابتلا به دیابت نوع ۲ با استفاده از تخم مرغ

پیشگیری از ابتلا به دیابت نوع ۲ با استفاده از تخم مرغ

 

برخی روش های تغذیه ای می توانند به شما کمک کنند تا از شر بیماری دیابت در امان بمانید در این میان تخم مرغ از بهترین مواد غذایی برای کاهش خطر ابتلا به دیابت است مصرف روزانه تخم مرغ تاثیر چشمگیری بر مقابله با ابتلا به دیابت نوع ۲ خواهد گذاشت به راهنمایی های تغذیه ای در این رابطه دقت کنید.

محققان اعلام کرده‌اند که مصرف حدود ۱ عدد تخم‌مرغ در طول روز می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش دهد. محققان فنلاندی با بررسی رژیم غذایی حدود ۲ هزار مرد میان‌سال در طول ۱۹ سال، به نتایج جالبی دست یافتند. آنها متوجه شدند که مصرف حداقل نصف تخم‌مرغ در طول روز می‌تواند تا ۳۷ درصد شانس ابتلا به دیابت نوع ۲ را(در مقایسه با افرادی که تنها ۱ عدد تخم‌مرغ در طول هفته می‌خورند) کم کند. نتیجه این تحقیق، از آنجایی جالب توجه‌تر می‌شود که سالیان سال عنوان شده بود مصرف کلسترول بالا یکی از فاکتورهای خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ است اما تخم‌مرغ با وجود داشتن کلسترول،عامل موثری برای ابتلا به دیابت نوع ۲ به‌حساب نمی‌آید و حتی می‌تواند خطر ابتلا به آن را کاهش دهد. از این رو، محققان بر این باورند که شاید ترکیبات بسیار موثر و مفید دیگر موجود در تخم‌مرغ مانند پروتئین، چربی‌های غیراشباع، ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌توانند اثر ضددیابتی داشته باشند و تاثیر کلسترول موجود در آن را از بین ببرند. با این حال، حواستان باشد که مصرف تخم‌مرغ می‌تواند شانس ابتلا به بیماری‌های قلبی را در بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ افزایش دهد. پس، مصرف روزانه تخم‌مرغ برای پیشگیری از ابتلا به دیابت نوع ۲ موثر است و نه درمان آن!

دیابت و چاقی در ارتباط مستقیم با هم، ۲بیماری مهم قرن محسوب می شوند که به سادگی با کاهش غذای پرکالری و چرب و همچنین افزایش تحرک و فعالیت فیزیکی روزانه قابل کنترل یا پیشگیری است. تغییر نوع زندگی مردم که توأم با استرس زیاد و وقت کم برای پیاده روی، دوچرخه سواری و ورزش است کار را مشکل کرده است. اکثر ما با ماشین تردد می کنیم و فعالیت بدنی کمی داریم، هنگام کار پشت میز هستیم، از نظر تغذیه نه تنها طبقات مرفه جامعه بلکه طبقات پایین هم به سمت غذاهای پرچرب و آماده می روند که این افراد به دلیل مصرف مواد انرژی زا و پرکالری مانند نان و برنج در معرض خطر چاقی و اضافه وزن هستند. اگر هر فرد در طول روز ۱۰۰ تا ۲۰۰ کالری بیش از حد نیاز مصرف کند، طی چند سال دچار اضافه وزن و چاقی می شود.

 


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.