چرا طلاق باعث کاهش وزن و ازدواج باعث افزایش وزن می شود؟

چرا طلاق باعث کاهش وزن و ازدواج باعث افزایش وزن می شود؟

علت کاهش و افزایش وزن در طلاق و ازدواج چیست؟

شاید در اطرافیان خود دیده باشید که بعضی از افراد با طلاق گرفتن دچار کاهش وزن می شوند و با ازدواج کردن دچار افزایش وزن می شوند در مطلب زیر علت این موضوع را برایتان توضیح داده ایم.

همه ما دوستانی داشته‌ایم که در زمان مجردی لاغر بوده‌اند اما بعد از ازدواج چاق شده‌اند. یکی از مطالعات اخیر، شواهدی ارائه کرده است مبنی بر این‌که این موضوع فقط در تخیل ما ریشه ندارد. در این مطالعه، محققان دانشگاه متودیست جنوبی در دالاس آمریکا، گروهی از زوج‌های جوان را به مدت چهار سال تحت بررسی قرار دادند.

آنان درنهایت به این نتیجه رسیدند که هرچقدر افراد در زندگی دونفره شادتر باشند، احتمال این‌که اضافه وزن بیشتری هم پیدا کنند، افزایش می‌یاید. مسئولان این مطالعه می‌گویند «امروزه این تصور پذیرفته شده است که ازدواج به‌خودی‌خود با افزایش وزن و طلاق با کاهش وزن مرتبط است. چیزی که کمتر روشن شده،

نقش رضایت از زندگی زناشویی در افزایش وزن بعد از ازدواج است». آنان براساس نتایج نهایی می‌گویند: «این رضایت به‌طور مثبتی با افزایش وزن مرتبط است. زوج‌هایی که رضایت بیشتری از زندگی‌شان دارند،‌ وزن بیشتری پیدا می‌کند، و زوج‌هایی که رضایت کمتری دارند با افزایش وزن کمتری مواجه می‌شوند».

آنان معتقدند که هرچقدر افراد رضایت کمتری از رابطه ازدواج خودشان داشته باشند، بیشتر به طلاق فکر می‌کنند. به همین دلیل، ممکن است سعی کنند وزن‌شان را در سطح ایده‌آل نگه دارند تا بتوانند جذابیت‌شان را در سطح بالایی حفظ کنند. از طرف دیگر، کسانی که رضایت زیادی از زندگی جدیدشان دارند،‌ دیگر به فکر جذب کردن دیگران نیستند و استرتژی‌های کنترل وزن را جدی نمی‌گیرند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.