چگونه در فر پیتزا بپزیم؟

پخت پیتزا در فر

همه عاشق پیتزا هستند. چاشنی‌ها و مواد بسیاری برای انتخاب وجود دارد. ساده و سریع درست می‌شوند و اگر به روش صحیح پخت شوند، خوشمزه هستند. هرچند اگر دقت نکنید، خیلی راحت می‌توانید پیتزا را خراب کنید. سادگی بشقاب پیتزا جذاب است. همه معمولا فکر می‌کنند که می‌توانند به راحتی آن را درست کنند اما معمولا پیتزایشان را با اشتباهات رایج و بی دقتی خراب می‌کنند.

۱- مطمئن شوید که خمیر پیتزا را خوب درست کرده‌اید

خمیر، یک ترکیب حیاتی در پیتزا محسوب می‌شود. اگر آن را خوب درست نکنید یا خیلی خیس یا خیلی خشک و ترد می‌شود. برخی ترجیح می‌دهند لایه‌ی خمیرشان نازک باشد اما یادتان باشد که همیشه یک محدودیتی برای پهن کردن خمیر وجود دارد. اگر بیش از اندازه آن را پهن کنید، تحمل نگهداری سس و مواد پیتزا را نخواهد داشت و وقتی که در فر قرارش دهید، نهایتا شکاف پیدا می‌کند. یک خمیر عالی باید ضخامتی بین ۳ تا ۶ میلی‌متر داشته باشد. وقتی که ضخامت و غلظت خمیرتان را خوب درست کنید، پیتزای شما به همان درجه تردی که می‌خواهید، می ‌رسد.

۲- در استفاده از مواد پیتزا زیاده ‌روی نکنید

مزه‌ی پیتزا بستگی به مواد‌ استفاده شده درآن دارد. همه معمولا مواد زیادی را انتخاب می‌کنند، چراکه معتقدند مزه‌ی پیتزا بهتر می‌شود. سعی می‌کنند از هر مواد و چاشنی‌ای که دوست دارند در پیتزایشان قرار دهند. اگر در استفاده از مواد روی پیتزا خیلی دست و دلباز عمل کنید، نهایتا طعم آن را خراب می‌کنید. اضافه کردن مواد زیاد باعث می‌شود زمان پخت آن بیشتر شود و منجر به خام شدن پیتزایتان می‌شود. ممکن است با طرفی خیلی پخته شده و طرفی کاملا خام مواجه شوید. بنابراین خیلی مهم است که در میزان مواد مورد استفاده دقت و کنترل داشته باشید.

۳- از قبل پختن برخی مواد، ایده‌ی خوبی است

اکثر مواد پیتزا در فر پخته می‌شوند اما برخی‌شان مانند گوشت باید قبل از آنکه روی پیتزا بریزید، پخته شده باشند. ممکن است زمان پخت پیتزا در فر برای پخت گوشت کافی نباشد. اگر گوشت خوب پخته نشده را بخورید، دچار بیماری می‌شوید. اگر استیک، بیکن، سوسیس یا مرغ را برای پیتزایتان انتخاب کرده‌اید، قبل از گذاشتن روی پیتزا، آن‌ها را بپزید.

۴- چاشنی، رمز خوشمزگی است

اگر می‌خواهید بهترین نتیجه را از دست‌ پختتان ببینید پس باید از اهمیت چاشنی اضافه کردن با خبر باشید. میزان ادویه‌ی اضافه شده در خمیر باید دقیق باشد. دقت کنید که بیش از اندازه از هر ادویه اضافه نکنید، چرا که طعم نهایی پیتزا را از بین می‌برد. باید هنگام اضافه کردن ادویه به خمیر، میزان مواد پیتزا را در نظر داشته باشید. اگر قصد دارید از مواد نمکدار مانند زیتون یا ماهی کولی در پیتزا استفاده کنید، بنابراین باید نمک را در لایه‌ی خمیر محدود کنید.

۵- آماده کردن سنگ پیتزا یا سینی فر مهم است

اگر می‌خواهید خمیر پیتزایتان عالی‌ باشد، نیاز است تا کف آن ترد باشد. می‌بایست قبل از قرار دادن پیتزا در فر به سنگ پیتزا یا سینی فرتان توجه داشته باشید، در غیر این صورت پیتزایتان خیلی نرم می‌شود. یک لایه پیتزای شل نمی‌تواند بخشی از یک پیتزای عالی را تشکیل دهد. اگر ترجیح می ‌دهید از سنگ پیتزا استفاده کنید بنابراین باید حداقل از ۲۰ دقیقه قبل، فر را گرم کنید. اگر از سینی فر استفاده می‌ کنید بنابراین باید قبل از قرار دادن پیتزا، آن را در فر با یک لایه نازک از روغن زیتون برای جلوگیری از چسبندگی خمیر به سینی، گرم کنید.

همچنین بخوانید: طرز تهیه پیتزا با خمیر نانوایی

اگر هنگام پخت پیتزا این نکات ساده را به یاد داشته باشید، از یک پیتزای لذیذ، ترد و اشتها آور لذت خواهید برد

منبع: فیتنس مگزین


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.