چگونه شنونده خوبی برا همسرمان باشیم؟

چگونه شنونده خوبی برا همسرمان باشیم؟

راهکارهایی برای شنونده خوب بودن

در مطلب زیر تاثیرات و همچنین راهکارهایی برای اینکه شنونده خوبی برای حرفهای همسرمان باشیم را برایتان قرار داده ایم. شنونده خوبی بودن تاثیرات زیادی میتواند در زندگی مشترک داشته باشد.

بعضی از افراد متاهل دائما به همسرشان می‌گویند: «دارم گوش می‌کنم!»، اما در حال انجام دادن کار دیگری هستند و در بیشتر موارد واقعا به همسرشان گوش نمی‌دهند! اصلا مهم نیست که موضوع مورد بحث، یک اختلاف نظر اساسی باشد که در حال حل‌وفصل کردن آن هستید، یا افکار و احساسات عمیق و شخصی،

یا مسائل روزمره و ساده زندگی. وقتی که با همسرتان صحبت می‌کنید، کلید اصلی این است که واقعا به او گوش دهید. به نظر متخصصان، معنای گوش کردن واقعی فقط توجه کردن به همسر نیست. گوش کردن واقعی یعنی همراه شدن با همسرتان، بدون تفسیر کردن او، بدون پیش‌فرض داشتن،

بدون پیش‌داوری کردن و بدون این‌که گارد تدافعی به خودتان بگیرید. بعضی متخصصان برای تقویت روابط زوج‌ها، دستورالعمل‌هایی را طراحی کرده‌اند که به افراد متاهل می‌گوید که چطور یک شنونده خوب و واقعی باشند. اگر شما هم می‌خواهید یک شنونده فوق‌العاده باشید، پس حتما این نکات را جدی بگیرید:

وقتی همسرتان صحبت می‌کند، کاملا به او توجه کنید. وقتی چیزی را متوجه نمی‌شوید، به‌درستی از همسرتان سوال کنید. طوری رفتار کنید که همسرتان متوجه شود که شما او را درک می‌کنید. با زبان بدن و کلام، از همسرتان حمایت کنید تا بتواند با شما راحت حرف بزند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *