چگونه مرغ با سس انار مجلسی تهیه کنیم؟

چگونه مرغ با سس انار مجلسی تهیه کنیم؟

طرز تهیه مرغ با سس انار

در مطلب زیر طرز تهیه مرغ بهمراه با سس انار را برایتان قرار داده ایم این غذا مجلسی می باشد که در مطلب زیر مواد لازم برای این غذا قرار داده شده است.

مرغ با سس انار جزو غذاهای مجلسی با طعمی بسیار جذاب است که می‌تواند با هرنوع ذائقه‌ای جور دربیاید. مواد لازم برای تهیه این غذا شامل ۱ عدد سینه مرغ بدون استخوان، ۴ قاشق غذاخوری سس انار، ۲ قاشق غذاخوری گردوی آسیاب‌شده، ۵ قاشق غذاخوری روغن کنجد،‌ نصف قاشق مرباخوری پودر فلفل سیاه،

نصف قاشق مرباخوری پودر پاپریکا،‌ نمک به میزان لازم و ۲ حبه سیر رنده‌شده می‌شود. برای آماده کردن این غذا ابتدا سینه مرغ بدون استخوان را تکه‌تکه و با نمک، پودر فلفل سیاه، پودر پاپریکا، یک حبه سیر رنده‌شده، یک قاشق غذاخوری روغن کنجد و یک قاشق غذاخوری سس انار طعم دار کنید و اجازه بدهید حدود ۲ تا ۳ ساعت داخل یخچال استراحت کند.

سپس، سه قاشق غذاخوری دیگر از روغن کنجد را داخل تابه‌ای بریزید و بعد از گرم شدن روغن، تکه‌های مرغ را داخل روغن سرخ کنید. حالا، یک قاشق باقیمانده از روغن کنجد را در تابه کوچکی بریزید و بعد از گرم شدن، یک حبه سیر رنده‌شده و دو قاشق گردوی آسیاب‌شده را در آن تفت بدهید.

بعد از سرخ شدن مرغ‌ها و قبل از سرو آنها،سس را روی تکه‌های مرغ بکشید. برای اینکه تکه‌های مرغ به‌خوبی بپزند، آنها را به تکه‌های نازکی تقسیم و با پشت چاقو، کمی آنها را پهن کنید. سینه مرغ، یکی از بهترین منابع دریافت مرغوب‌ترین نوع پروتئین است و چربی بسیار کمی هم داد.

از این رو، مصرف آن به ورزشکارانی که قصد عضله‌سازی دارند یا افراد مبتلا به اضافه‌وزن توصیه می‌شود. مرغ، منبع خوبی برای دریافت روی هم به حساب می‌آید و آهن هم دارد. سس انار هم رقیق‌کننده خون است و مصرف آن به بیماران مبتلا به فشار خون توصیه می‌شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *